Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

madeline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Hallo,

ik heb ineens geen geluid meer. Als ik een bestand wil afspelen krijg ik deze melding:
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer ge�nstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Als ik kijk bij Eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten, dan staat er bij mn IDT high definition Audio CODEC: Dit apparaat start niet. (Code 10)

Ik heb al bij probleem oplossen gekeken, en bij Apparaatbeheer staat er ook een geel uitroepteken voor. Nu heb ik ook geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken, maar dat lukt dus niet. Ik heb mn driver al een paar keer verwijderd en weer opnieuw geinstaleerd, maar ik krijg steeds weer de melding dat het stuurprogramma niet kan worden bijgewerkt omdat er niets beters te vinden is.

Mijn computer is van Dell met Windows xp.

Kan iemand mij aub helpen?

Is dit al een lange tijd aan de gang?
Heb je al systeem herstel geprobeerd?
Weet je welke geluidskaart je hebt?
Zo ja, download dan de drivers van de officiële website en installeer die drivers.

Ja dat is al een lange tijd aan de gang, ik wist niet meer wat ik kon doen en zo kwam ik op dit forum terecht. Ik weet niet of systeemherstel dan wel zin heeft? En hoe kan ik zien welke geluidskaart ik heb? Dankjewel.

Systeemherstel kan je altijd proberen.
Ik zeg zo maar, niet geschoten is altijd mis.

Misschien kun je googlen op 1 van deze programma's om te kijken welke geluidskaart je hebt:

PC Wizard
Everest Home Edition

Welkom op Helpmij.nl

Welke drivers had je geinstalleerdt dan?
Een progje als everest of wizard is niet nodig.
Dat het een Dell systeem betreft is immers gegeven dus drivers zouden via Dell verkrijgbaar moeten zijn.

Aw, is ook zo.
Dat was mij even onschoten.
Als je het type van je Dell systeem ook weet is het inderdaad even simpel opzoeken op de dell site, of is er ook zo'n handig tooltje op de dell site dat hij automatisch voor je het type opzoekt?
En dan kijken wat je geluidskaart dan doet.

Edit:
Ik geef je hier nog een link naar de dell website voor de drivers.
Linkje!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp, het wil me alleen nog niet echt lukken. Ik heb die laatste link gebruikt, en de site geeft aan dat er voor mijn pc ( een Dell Dimension E520) 2 dingen te downloaden zijn. Nu heb ik ze allebei geprobeerd, maar ik krijg een melding dat er niets te downloaden is?

Het is gelukt! Ik kon hem toch downloaden en nu doet mijn geluid het weer!
Heel erg bedankt allemaal!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan