Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiGr

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
73
Ik heb sinds gisteren plotseling geen geluid meer. Ik heb geen installaties gedaan dus er is volgens mij geen aanleiding voor het wegvallen van het geluid.

Ik heb vervolgens de acties uitgevoerd die mij in 2007 zijn aangeraden toen ik ook geen geluid meer had (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ioapparaat-en-dus-geen-geluid-meer?highlight=). Toen was dat na een herinstallatie, nu dus zomaar.

Helaas heeft dat niet geholpen en heb ik nog steeds geen geluid. Als ik bij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/audio kijk zie ik dat er geen apparaten geselecteerd zijn (zie bijlage). Toen ik nog wel geluid had stond daar iets als SB Audigy C800. Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik dat ik een Creative Audigy Audio Processor (WDM) heb. Ik heb al geprobeerd wat drivers te installeren, maar ik weet niet welke de goede is.

In bijlage ook nog twee outputs van pc wizard.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want zelf kom ik niet verder.

Bekijk bijlage pc wizard multimedia.TXTBekijk bijlage pc wizard system summary.TXTeigenschappen audio.jpg
 
Hallo WDHBGS,

Deze driver heeft niet geholpen.
Na de installatie is er nog geen geluid. Bij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten staat nu ´geen audioapparaat´ en bij apparaatbeheer staat nu een geel uitroepteken bij multimedia-audiocontroller.

Ik leek even succes te hebben met de driver in SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017.exe. Deze exe startte een SB audigy series web update van Creative. Daarna had ik geluid totdat ik de computer herstartte. Na de herstart startte een programmaatje ´readreg application´ dat de installatie afmaakte. Helaas was daarna het geluid weer weg. In bijlage een screendump van die situatie. Wat vreemd is, is dat het volume helemaal laag staat en dat ik dat niet kan verhogen (gedeactiveerd in het scherm).

geluid.jpg
 
Het probleem is opgelost!! :d

Al weet ik niet precies waardoor. Voor mensen die misschien tegen hetzelfde probleem aanlopen, hierbij de uitleg van wat ik gedaan heb.

Na de vorige actie heb ik eerst een exe geprobeerd die ik in 2007 had gebruikt (SBAX_WBUP2_LB_2_09_0016 exe). Daarna had ik nog steeds geen audioapparaat maar was het gele uitroepteken bij apparaatbeheer weg en stond er Creative Audigy Audio Processor (WDM), versie van het stuurprogramma was toen 11-8-2006, 5.12.4.1196. Daarna heb ik nog een keer de SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017 geprobeerd en toen had ik plotseling weer geluid. Bij apparaatbebeer staat nu Creative SB Audigy (dus niet Creative Audigy Audio Processor (WDM) wat er eerder stond), de versie van het stuurprogramma is 18-3-2010, 6.0.1.1377.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan