Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik werk met Windows 10

Plotseling, zonder aanwijsbare oorzaak, geen geluid meer. Werk nu zo'n week met Windows 10 en tot gisteren geen problemen met geluid!

Wat heb ik zelf gedaan:
- stekkertjes eruit en erin
- opnieuw opgestart
- Via configuratiescherm en geluid naar instellingen gekeken. Lijken allemaal goed te staan. Op knop Testen (met 'groene' pijltje) geklikt, maar dus geen geluid.
- andere luidsprekerset verbonden
- ook in apparaatbeheer lijkt alles goed te staan, geeft aan bij zoeken nieuwe stuurprogramma's dat de beste stuurprogramma's geinstalleerd zijn.
- Met VMware even met windows 7 getest, maar ook hier geen geluid.

Zou het de geluidskaart kunnen zijn? Maar in mijn beleving zou dat dat in apparaatbeheer (foutmelding) zichtbaar moeten zijn?

Wie heeft een idee (of weet het zeker :-)) waar dit aan zou kunnen liggen?

Bedankt voor je snelle reactie...

Je bedoelt toch de toetsen op het toestenbord om geluid uit en aan en harder/zachter te zetten? Prima tip, had ik zelf niet aan gedacht. Maar helaas, hier ligt het ook niet aan....

Gewoon de juiste, actuele driver downloaden en installeren en eventuele meldingen ter zijde leggen.
Mij gebeurde hetzelfde, na update geen geluid, geen uitroeptekens o.i.d. in Appraatbeheer.
Driver gedownload en opnieuw geïnstalleerd en het geluid doet het weer probleemloos.

Inmiddels zelf ontdekt. In 'Eigenschappen' van de luidspreker (tabje 'Geavanceerd') kun je o.a. de samplefrequentie instellen. Stond op 24 bits, 48000 Hz, en (niet echt denkende dat dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn) dacht ik, laat ik eens een andere frequentie proberen, en het onwaarschijnlijke gebeurde; ik had weer geluid. Alleen op genoemde frequentie dus niet! Doet me aan een naald in de hooiberg denken. Maar goed, ik heb weer geluid. Mooi!

Beiden zeer bedankt voor de suggesties.

Geweldig dat je het meldt en zo hebt opgelost!

Ja, dat is (vind ik) toch wel het minste wat je kunt doen als mensen die je totaal niet kent, vaak veel moeite doen om je te helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan