Geen geluid met onboard van ASUS P4P800S-X

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducatier

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Berichten
10
Heb een nieuw moederboard in pc gezet van ASUS. Heb de onboard geluidsoptie aangezet in de Bios. Alles geinstalleerd.

In apparaatbeheer staat alles normaal. Heb verder geen foutmeldingen staan, maar toch heb ik geen geluid.

Wie kan mij helpen. Ik gebruik XP proffesional met SP2

:rolleyes: :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
En wel de drivers van je moederbord cdrom gebruikt.
 
Ja ik heb de cd van het moederboard gebruikt. Maar het blijft oorverdovend stil.
 
Hoor je de windows geluiden.
ergens iets op dempen staan.
stekkertje wel in het juiste gaatje.
 
Ja ik heb echt alles al gechecked. Bij de geluidsopties staat niets aangevinkt en alle schuifjes staan naar boven. De plug zit ook in de goede. In elk geval degene die de manual aangeeft. Maar tot nog toe heb ik geen geluid gehoord. Ook niet de geluiden bij het opstarten. Ik heb ook al gekeken of er een geluidschema actief is ook dat is zo.

HELLUP:(
 
Kun je een screenshot als bijlage plaatsen met daarin apparaatbeheer.
en dan geluid voor cd enz . uitgeklapt.
 
heb ik ook voorgehad:)
Bij mij lag het iets dieper:
Mijn audiokaart( niet dezelfde) had in zijn bios ook de optie voor MIDI en gameport uit te schakelen...
Ik heb dat dan gedaan, en de audio driver geuninstalled...
Dan xp laten herinstalleren en het werkte...


Van die midi port ben ik afgebleven, maar de gameport kon ik niet laten:p:p, twerkt nu :)
 
nog steeds niet

hierbij de screen print in bijgevoegd ducument
 

Bijlagen

  • screenshot.doc
    50 KB · Weergaven: 58
zet de midi optie af om te beginnen (dan uninstalled windows XP de mpu automatisch...)
Deinstalleer DAN ook de driver.
Herstart, en normaal zal windows dan alles herstellen...
 
Opgelost

:eek: Eindelijk opgelost. Probleem was dat ik de geluidsoptie zo op het moederboard had gezet dat alleen de plug aan de voorkant van de pc te gebruiken waren aan de achterkant stonden uit. Bedankt voor jullie reactie:thumb:
 
hmm ik heb het zelfde moeder bord en bij mij staat ook alles goed denk ik,heb de pc net paar maand oud,net vanavond 6 uur opgehaald uit pc winkel,na vele vele klachten een een heeeel eerg warme cpu,had altijd geluid maar nu ook ineens foetsie???:confused:

hoor heel zacht ietsje maar de koeler heeft te veel lawaai eigenlijk om het te verstaan


tja na lang zoekken d8 ik laat ik de aansluiting voor eens proberen en daar kwam geluid uit,mijn vraag is nu
hoe krijg ik er achter weer geluid uit?!Want staat wel zo netjes dan kabels voor...

groetjes sonja
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan