Geen geluid na herinstallatie XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Na herinstallatie van XP komt er geen geluid meer uit mijn boxjes behalve een standaard-piepje bij een aantal handelingen (er is dus wel contact). De pc detecteert geen geluidsapparaat. Uit- en opnieuw inpluggen heeft ook niet geholpen, en er verschijnt dan ook geen mededeling Nieuwe hardware gevonden. In het configuratiescherm bij audioapparatuur wordt het apparaat ook nergens teruggevonden en kan ik dus ook niks anders instellen. Is er bij de herinstallatie misschien met de geluidskaart iets mis gegaan of niet geinstalleerd? (ik heb de diverse drivers wel gebackupped voor de herinstallatie, maar zou nu niet weten waar ik het zoeken moet als de pc ook helemaal niet reageert op het opnieuw inpluggen.

Ik zie nu net hieronder het topic van Schalvas "Geen geluid op laptop" . Lijkt hetzelfde probleem te zijn behalve dan dat ik XP heb en hij Vista?

Laatst bewerkt:
Ik heb de originele moederbordCd nog. Als ik het goed begrijp zou het voldoende moeten zijn om die er in te stoppen? Moet ik dan het hele moederbord opnieuw installeren of ontregel ik dan weer andere dingen misschien ?

Als je het moederbord cd in de speler stopt start hij vanzelf op en er zal zoiets op staan als soudsdrivers of iets met media.in de geest...............nee dat kun je gewoon doen zonder iets kwijt te raken.

Je kan ook naar Apparatenbeheer gaan,multimedia blauw maken rechtermuisknop en laten zoeken naar driver op de cd!

Ik heb de originele moederbordCd nog. Als ik het goed begrijp zou het voldoende moeten zijn om die er in te stoppen? Moet ik dan het hele moederbord opnieuw installeren of ontregel ik dan weer andere dingen misschien ?

als goed is wanneer je die cd erin doet krijg je een menu en kun je kiezen voor "sound" of iets degelijks.

Je kan ook naar Apparatenbeheer gaan,multimedia blauw maken rechtermuisknop en laten zoeken naar driver op de cd!

Gelukt via apparaatbeheer, was wel even zoeken in apparaatbeheer want daar staan meerdere zaken die met audio te maken hebben. Nu staat er nog wel 1 geel vraagteken bij: Overige apparaten>PCI simple Communications Controller. (eerst stonden daar 2 vraagteken-items) Kan of moet ik daar ook nog iets mee? (Daarbij wordt op de moederbord-installatieCD geen software gevonden)
Alvast zover bedankt in ieder geval!

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je geen modem nodig hebt kun je die in apparaatbeheer wel uitschakelen.

Greetz,

Harry.

Heb ik ook regelmatig gehad, meestal hielp het bij mij door de Realtec drivers te downloaden. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan