Geen geluid na installatie nieuwe video kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leoniera

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Mijn vorige video kaart was kapot, dus heb ik een nieuwe Asus ENGT430 1GB/DDR3 erin gezet. Computer opgestart, en toen heb ik alle bestaande drivers met Driver Sweeper verwijderd, computer reboot. Toen de bijgeleverde CD van Asus erin met de nieuwe drivers, geinstalleerd, weer computer reboot. En nu doet het beeld het goed, alleen heb ik helemaal geen geluid. Hij decteert ook mijn Logitech speakers niet meer. En als ik naar configuratie scherm ga, stond daar altijd een panel voor HD realtek sound, ofzoiets. Maar dat is er nu ook niet meer.

Hoe krijg ik mijn geluid terug?
Alvast bedankt.

Je hebt vermoedelijk niet allee de drivers van de video kaart verwijderd, maar ook van de geluidskaart. Probeer eens van realtek de geluidskaart drivers te installeren, misschien helpt het. Anders kan je ook proberen je systeem te herstellen.

Systeem herstel werkte niet, Want ik kon geen punt selecteren waar het geluid het nog WEL deed. En ik heb geprobeerd verschillende Realtek drivers via internet te downloaden, maar nadat de installatie is voltooid, en ik mijn computer opnieuw opgestart heb (zoals ze dat vragen), gebeurt er niks; geen nieuw programma of iets...

kan je iets preciezer wezen over welke geluids kaart.

staat er bij apparaat beheer gele driehoekjes of kruisjes of iets?

(boxjes aanzetten mischien een optie :P en stekkertjes aan drukken. )

Geluids kaart is High Definition Audio 5.1.
En bij Apparaatbeheer > gbesturing voor geluid, video en spelletjes, staat helemaal geen audio apparaat of driver. Alleen voor het beeld staat er iets.

Ik kan nog een ding bedenken: is dat misschien een onboard geluidskaart? staat die in de BIOS wel aan? Verder kan je nog proberen je BIOS configuratie te resetten. Ter tijde van de Pentium III moest je dat vaker doen, omdat meerdere devices op hetzelfde interrupt gingen zitten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan