geen geluid na installatie win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Ik heb windows xp opnieuw op de compu gezet, omdat er allemaal virussen inzaten. Nu heb ik een probleem en dat is dat ik geen geluid heb. er staat in apparaatbeheer een vraagteken bij PCI divice en PCI simple communications-controller. Maar dit heeft er dacht ik niks mee te maken.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast Bedankt!

Groeten Bertal

Lijkt er op dat de drivers voor de geluidskaart niet geinstalleerd zijn. Download Everest en kijk welke geluidskaart je hebt. dan naar de site van de fabrikant om de juiste drivers te downloaden. of de cd van je moederbord erbij pakken als je die hebt.

Je zult de driver van je geluidskaart nog even moeten installeren..... dan verdwijnt het vraagteken vanzelf........

ik heb geen cd bij de computer gekregen.

Het is een hp t3240, en dit is de geluidskaart:
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [C-0].
Moet ik dan naar intel.nl?

Nee naar HP...

Hier vind je vast de chipsetdrivers....
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...roduct=1148443&dlc=nl&softwareitem=pv-35788-1

Edit1:
Als het goed is zit er ook een recovery partitie op de harde schijf.... [tenzij je die gewist hebt].... daar zitten ook alle noodzakelijke drivers in........

Edit2:
Hier vind je alle noodzakelijke drivers.... als je geen recovery meer hebt:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=nl&dlc=nl&product=1148443&lang=nl

Eerst de chipset installeren... daarna de rest......

Laatst bewerkt door een moderator:
dit werkt niet :S
hij zegt dit: Your system does not have Microsoft's universal audio architecture(UAA) High Definition Audio bus driver installed.
You must install this driver before installing the Realtek High Definition audio drivers.
You can obtain the UAA HD audio bus driver from microsoft.

Wat moek doen??

ik kan het niet downloaden?:S komt op een pagina maar daar staat verder geen link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan