geen geluid na opruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

rattaplan

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2000
hallo

na een cleanup in mijn registers(geen backup , was trial versie) was het geluid helemaal weg.
na een checkup voor de drivers (apparaatbeheer) is er niets aan de hand(geen ?!)
het is een kleinigheid die terug moet geplaatst worden, maar dat is nu juist het moeilijke daar ik zie dat deze vraag al meerder keer gesteld is en geen enkele maal opgelost is geraakt.
is er mischien een programma dat een fout kan opzoeken en repareren of iets in deze genre.
ik heb een xp sp2 van pacard bell (nooit meer!!) en daar heb ik geen originele cd van .
zou het herstellen mischien mogelijk zijn met een andere cd van xp sp2, en hoe dan.
ik denk dat er velen deze vraag zullen volgen..

alvast bedankt

Als niets wil, dan geluidskaart de-installeren in apparaatbeheer en hopen dat Windows de kaart opnieuw detecteert na een nieuwe opstart.

of de driver van je geluidskaart is verdwenen bij het cleanen, in dat geval de cd rom van je moederbord of de geluidskaart gebruiken (niet waarschijnlijk want in apparaatbeheer is niets aan de hand)
of het volume is uit / gedempt. Klik rechtsonder in de taakbalk op het volume icoon en haal het vinkje bij dempen weg, en krik het volume omhoog.

Dan kan je als niks meer lukt inderdaad bij Apparaatbeheer de geluidskaart proberen te deinstalleren en dan kijken of Windows hem herkent en anders de driver dan downloaden.
Als dat ook niet werkt, dan kan je mischien deze actie doen:

- Doe je Windows cd in je drive
- Ga naar Uitvoeren --> en type sfc /scannow
- Windows zal nu kijken of originale windows-bestanden zijn beschadigd.

Rattaplan,

Zo te zien vlot het niet, tja, als je slechts een van de 4 tips probeert dan is de vraag over een jaar nog niet opgelost.

Heb je bij aanschaf een recovery cd gekregen, of een cd met de drivers van je moederbord? Als je een geluidskaart on-board hebt mag je er van uit gaan dat de drivers op de cd staan.

Installeer anders Belarc of Everest (even de zoekoptie op deze site gebruiken) en je ziet na installatie welke geluidskaart je hebt. En dan even het type intikken in google en zoeken naar een site waar je de driver kunt downloaden

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan