Geen geluid naar nieuwe installatie xp lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

timtiemissen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo, na een nieuwe installatie op mij pc van xp lite, heb ik geen geluid meer. Ik meerdere malen xp geinstalleerd dus als ik er realatek ac 97 opgezet had deed het geluid het weer. Maar nu niet na installatie van realatek doet de computer er niets op uit. Bij everest staat dat realatek geinstalleerd is maar als ik dan klik bij everest/multimedia/windowsaudio zie ik dat er geen windows geluid stuurprogramma bij staat dat er bij mij andere pc wel staat. Waar zou ik dit onderdeel kunnen downloaden of ligt het aan heel iets anders?

Mvg: Tim Tiemissen

Soms moet je na een compleet nieuwe installatie van Windows XP éérst de chipset-drivers installeren. Daarin zit o.a. een audiocontroller voor je chipset. Doe je dat niet, dan kan de chipset niet "praten" met je realtek onboard geluidskaart. Vaak staan die chipset-drives op een aparte CD die bij de PC kwam. Dus: chepset-drivers installeren, daarna Realtek ac '97 audio-driver

Als ik de update voor mij pc installeer op de site van compaq, gaat alles goed totdat de pc zegt dat ik een Microsoft univerisal audio archititure (uaa) high defenition audio moet downloaden voor ik verder kan gaan met installeren. Ik heb al verschillende keren na dit gezocht op de site van ms kom ik niet verder en toen heb ik hem via een site kunnen downloaden maar toen was er iets mis met mijn systeem kon hij hem niet installeeren.

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan