Geen geluid op laptop met vista (Acer Aspire 5520G)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dannyver

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Sinds een tijdje heb ik dus problemen met mijn geluid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Heb mijn drivers al verschillende keren opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Kan ook komen doordat ik er geen verstand van heb en dus misschien wel verkeerd deed. De ene keer heb ik wel geluid en de andere keer niet. Nou heb ik mij laten vertellen dat het door een update kwam maar ik zou niet weten welke anders verwijder ik die gewoon.
Ik heb de volgende informatie kunnen vinden over mijn laptop:

Naam van besturingssysteem: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Versie: 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Processor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60, 2000 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)

Bij apparaatbeheer heb ik nog een probleem want er staat geen besturing voor geluid, spelletjes.....
Ik had dit eerst wel toen stond er Realtek High Definition...

Als ik meer informatie moet geven dan moet je het maar zeggen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten,
Danny

Sinds een tijdje heb ik dus problemen met mijn geluid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Heb mijn drivers al verschillende keren opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Kan ook komen doordat ik er geen verstand van heb en dus misschien wel verkeerd deed. De ene keer heb ik wel geluid en de andere keer niet. Nou heb ik mij laten vertellen dat het door een update kwam maar ik zou niet weten welke anders verwijder ik die gewoon.
Ik heb de volgende informatie kunnen vinden over mijn laptop:

Naam van besturingssysteem: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Versie: 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Processor: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60, 2000 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)

Bij apparaatbeheer heb ik nog een probleem want er staat geen besturing voor geluid, spelletjes.....
Ik had dit eerst wel toen stond er Realtek High Definition...

Als ik meer informatie moet geven dan moet je het maar zeggen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten,
Danny

Hoe heb je je drivers opnieuw geinstalleerd?

Staan er ook geen uitroeptekens in apparaat beheer?

En staat er in je rechterhoek in de werkbalk een luidsprekertje? zoja klik daar eens op, en kijk of de computer op mute staat.

Grt

Rens

Toen stond er in apparaatbeheer nog een uitroepteken en toen ik daar op klikte stond er fout code 10.
Rechtsonderin staat de volumeknop met een roodkruis er doorheen als ik erop ga staan komt er te staan: Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd. De volumemixer kan ik niet openen, de rest wel maar daar staat niks.

Toen ik de driver ging installeren heb ik eerst de oude verwijderd en daarna geinstalleerd. Maar nu lukt dat niet meer omdat er niks in apparaatbeheer staat.

Toen stond er in apparaatbeheer nog een uitroepteken en toen ik daar op klikte stond er fout code 10.
Rechtsonderin staat de volumeknop met een roodkruis er doorheen als ik erop ga staan komt er te staan: Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd. De volumemixer kan ik niet openen, de rest wel maar daar staat niks.

Toen ik de driver ging installeren heb ik eerst de oude verwijderd en daarna geinstalleerd. Maar nu lukt dat niet meer omdat er niks in apparaatbeheer staat.

aha

Doe eens precies wat ik zeg.

Ga naar deze site.
vervolgens: Notebook --> Aspire --> Aspire 5520G --> Windows vista home premium x32--> Audio(oranje icoontje en downloaden) --> uitpakken --> installeren --> opnieuw opstarten.

Suc6 :thumb:

Grt

Rens

Heeft helaas niet mogen werken. Gedownload, opgeslagen op bereaublad en daar ook uitgepakt, geinstalleerd en opnieuw opgestart. Niks is veranderd. Ook zie ik nog steeds niks in apparaatbeheer.

Heeft helaas niet mogen werken. Gedownload, opgeslagen op bereaublad en daar ook uitgepakt, geinstalleerd en opnieuw opgestart. Niks is veranderd. Ook zie ik nog steeds niks in apparaatbeheer.

Je kreeg ook geen foutmelding tijdens de installatie, dat er geen hardware aanwezig was?

Grt

Rens

Nee, geen foutmelding gekregen.

Nooit een foutmelding gekregen toen ik iets installeerden.

Nee, geen foutmelding gekregen.

Nooit een foutmelding gekregen toen ik iets installeerden.

Vaag...

Probeeer de chipset drivers ook eens te installeren:

Ga naar deze site.
vervolgens: Notebook --> Aspire --> Aspire 5520G --> Windows vista home premium x32--> Chipset(oranje icoontje en downloaden) --> uitpakken --> installeren --> opnieuw opstarten.

En daarna die van audio een keer opnieuw. en ook weer herstarten.

Kan je je toevallig iets herinneren waardoor je geen geluid meer hebt, of iets gedaan, en de volgende dag geen geluid meer.

Suc6 :thumb:

Grt

Rens

Ik ga het proberen maar moet ik niet eerst iets verwijderen?

En ik kan me niks herinneren. Ik heb wel ergens gelezen dat het door een update van vista kan komen maar ik zou niet weten welke dat zou zijn.

Ik ga het proberen maar moet ik niet eerst iets verwijderen?

En ik kan me niks herinneren. Ik heb wel ergens gelezen dat het door een update van vista kan komen maar ik zou niet weten welke dat zou zijn.

mmm, via google al gezocht?
Hoop van die sites zijn hier geblokeerd(zit op mijn werkt) maar misschien kun jij er wat informatie uithalen.

Daarnaast probeer eens windows update uit te voeren.

Grt

Rens

Ondertussen beide geinstalleerd en weer zonder resultaat.

En op elke site stond er iets over de drivers. Maar die heb ik dus opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. En verder ben ik nog geen andere oplossing tegengekomen.
Er is 1 update van Nvidia updater. Die heb ik geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Nog niet gedaan. Ben hem nu aan het downloaden. Hopen dat het werkt want het is echt super irritant als je geen geluid hebt :P

Geinstalleerd en geen verandering jammer genoeg.
Ook kan ik nog steeds niks vinden bij apparaatbeheer.

Heb nog niks kunnen vinden jammer genoeg.
Misschien is het niet op te lossen. Iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan