Geen geluid op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammy

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
326
Beste,

Nadat ik een maand geleden mijn moederbord heb moeten vervangen door HP, heb ik onlangs geen geluid meer.
Drivers geinstalleerd maar geen geluid.
Heb wel geluid op headset maar dan aan 1 kant. (links of rechts).
Heb naar fabrieksinstelling teruggebracht maar probleem niet opgelost.
Na gebeld te hebben met HP zou ik nu een recovery kit moeten kopen want daar staan de drivers van het nieuwe moederbord op.
Vind ik toch raar, weet iemand een oplossing?
Op HP site ook al de drivers geinstalleerd maar NOK.
Gegevens: HP pavilion dv6265eu
Dit zou ik moeten kopen: System Recovery Kit for dv6256eu Notebook Vista dutch/french/english
 
Ehh, sound onboard en dan gedwongen worden iets te kopen? Lijkt mij kul van HP, even aandringen daar denk ik........?
 
Ehh, sound onboard en dan gedwongen worden iets te kopen? Lijkt mij kul van HP, even aandringen daar denk ik........?

Tja kan ik niet alles eraf gooien en beginnen met een standaard Vista erop te zetten en daarna de drivers van HP of lukt dit niet?
 
Download hier: http://www.gtopala.com/ SIW (System Information Windows; Freeware) en bekijk daarmee wie de leverancier van de geluidsmodule is. Op mijn HP laptop is dat b.v Conexant, vreemd genoeg een van oorsprong modemfabrikant die nu modem èn geluid combineert op mijn HP. Wellicht kun je daar een bruikbare driver vinden. Alleen vind ik e.e.a. wel vreemd want dit lijkt meer een hardware zaak dan een software aangelegenheid.

Vorig jaar had ik met een HP laptop een vergelijkbaar probleem. Wat ik ook deed het kreeg niet de juiste beeldscherm resolutie. Via dat SIW heb ik toen achterhaald wat de chip voor het videoverhaal was. Bij de chipfabtikabant een driver opgehaald en ja, het beeld werd als gewenst (een advies dat ik een dag later ook van H kreeg, maar toen werkte de zaak gelukkig al).

Succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Jan
 
Download hier: http://www.gtopala.com/ SIW (System Information Windows; Freeware) en bekijk daarmee wie de leverancier van de geluidsmodule is. Op mijn HP laptop is dat b.v Conexant, vreemd genoeg een van oorsprong modemfabrikant die nu modem èn geluid combineert op mijn HP. Wellicht kun je daar een bruikbare driver vinden. Alleen vind ik e.e.a. wel vreemd want dit lijkt meer een hardware zaak dan een software aangelegenheid.

Vorig jaar had ik met een HP laptop een vergelijkbaar probleem. Wat ik ook deed het kreeg niet de juiste beeldscherm resolutie. Via dat SIW heb ik toen achterhaald wat de chip voor het videoverhaal was. Bij de chipfabtikabant een driver opgehaald en ja, het beeld werd als gewenst (een advies dat ik een dag later ook van H kreeg, maar toen werkte de zaak gelukkig al).

Succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Jan
Is van Conextant maar daar geen driver gevonden voor Vista:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan