geen geluid op me pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

selfrespect

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en heb hierdoor geen geluid meer.

Heb met everest home gekeken en even een printscreen gemaakt:

326920594_l.jpg

Weet iemand wat ik moet doen en wat ik hiervoor nodid heb.

thanks!

rechts onder in je taskbalk staat een geluids icoon moet je ff kijken of de schuifjes omhoog staan.

het kan ook zijn dat je een muziek prog hebt gebruikt en daarmee het geluid zachter of uit hebt gedaan, dit kan soms werking hebben op je pc.

draai eens aan de knop van je boxen.

ik weet wel dat het niet aan de boxen ligt. (volume)
Ik heb er gewoon geen geluidsprogramma erop zitten denk ik.

en wat is een taskbalk?? (ben een noob sorry)

okay, heb ff een uitleg je bij gevoegd.

moet je ook ff op de vinkjes letten

okay, heb ff een uitleg je bij gevoegd.

moet je ook ff op de vinkjes letten

Zie je de balk onderaan beeld? Waar start enzo zit?

hier een printscreen is makkelijker. Zie je gelijk waar het zit.

Het met blauw omlijnde icoontje. Even op klikken, dubbelklik. Dan komt er een schermpje en kijk je of er ergens een vinkje bij 'dempen' staat.

Laatst bewerkt:
ok maar die is er niet bij mij.
De enige 2 die er staan zijn Everest en Messenger.

geen anderen.

arghh werkt niet

okay ga ik het ff uit type.

onder in je beeldscherm heb je een balk, waar je start menu in staat, en ander progs die je geopend hebt,
rechts in die balk, staat je klok enz enz. en daar zie je ook iets van een luidspreker staan, moet je die ff aan klikke, komt er een venster met je geluids instellingen.
daar worden schuifjes weer gegeven die moeten boven aan staan, onder die schuifjes staan ook vinkjes of niet.
als die er staan moet je die ff weg vinke .

hoop dat je het zo ook snapt

ok maar die is er niet bij mij.
De enige 2 die er staan zijn Everest en Messenger.

ook geen anderen.

okay, dan moet je ff naar je configuratie scherm gaan, (staat onder je start menu) en dan spraak,geluid en geluids apparaten.

daar staat zn beetje al je geluid opties

Hoi,

Als het goed is staat er een pijltje zo '<'. Mocht dat er niet staan.

Klik dan even met de rechtermuisklik op de taakbalk. Klik in het schermpje dat je krijgt onder op 'Niet-actieve programma's opruimen'.
Als dat klaar is kijk dan of je het pijltje krijgt en dubbelklik dit keer op het geluidsicoontje.

winnie, als je goed naar zijn bijlage had gekeken had je kunnen zien dat er niks verborgen word

okay als je in dat menu ff bij je hardware kijkt komt je via ac97 enhanced audio controller bij te staan, daar staat ook de status van het apparaat en probleem oplossen misschien dat je hier wat mee kunt

en anders een x in veiligemodus opstarten

326974936_l.jpg

daaronder staat nog videocodecs en die is ook in orde.
Alle apparaten werken correct.

okay, heb je winamp/intunes/mediaplayer enz enz,
moet je die ff na lopen en daar het volume ff vol open zetten. sommige van die apparaten geven het geluids niveau voor je pc weer.

weet klinkt dom, maar kijk ff of je sterkkertje van je boxen er toevallig niet uit ligt.

en anders zou ik verder geen idee hebben.

Hallo
Jammer genoeg wordt er geen vermelding gemaakt v/h type motherboard .

Maar volgens mij dien je de fout te zoeken in het volgende :

Ben je wel 100% zeker om de korrekte drivers te hebben geinstalleerd voor de betrokken onboard audiochipset????

Een K7S5A motherboard bestaat b.v.b. al met 2 verschillende audio chipsets.

Indien de verkeerde geinstalleerd word , lijkt alles korrekt geinstalleerd , maar het werkt wel niet hoor.

Peter

okay , kerel heb je het verhaal gelezen, hij noemde zichzelf een noob in pc wereld wat ik geen probleem vind, maar dan kom jij ineens met een lading pep talk, wat hij denk ik niet begrijpt, ik net zo min, dus misschien kun je het ff voor de normale mens vertalen.

Dacht dat zelfs noobs de woorden driver en motherboard verstaan ....

indien dit niet het geval is, sorry voor het antwoord, lees het niet en sukkel door

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan