geen geluid op mn acer notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid124

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Heb een Acer Aspire notebook 1640z en na een "schijfopruiming"heb ik nu ineens helemaal geen geluid meer. Heb ook heel weinig verstand van computers maar allerlei vragen op dit forum gelezen en verschillende dingen gedownload maar niks helpt.

Mijn geluidskaart is van Intel 8280 IFBM ICH6 High definition audio controler (volgens het programma everest) Op de Intel site net zoals op de Acer site weet ik echter niet wat ik nog moet downloaden. Kan iemand mij helpen?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Staan er in apparaatbeheer ergens gele uitroeptekens / vraagtekens of rode kruisjes?

Staan er in apparaatbeheer ergens gele uitroeptekens / vraagtekens of rode kruisjes?

bij audioapparaten staan ze niet. Wel Geel vraagteken onder overige apparaten
met de vermelding:
audio apparaten op de bus voor High defintion Audio (de stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd code 28)

Als ik dan klik op stuurprogramma opnieuw installeren dan vraagt hij om een cd/cdrom die ik niet heb.

Verder daaronder staat nog Texas instruments PCI1410 cardbus controller = uitgeschakeld met een rood kruisje erbij
Daaronder PCMCIA-adapters - dan zou ik op button apparaat inschakelen kunnen klikken
maar dat doe ik nog niet voor jij me dat aanraadt ;-)

Krijg je een bepaalde melding wanneer je de geluidsdivers installeert, wat zie je gebeuren?

En eh.... toevallig pas ook Windows opnieuwd geinstalleerd??

Krijg je een bepaalde melding wanneer je de geluidsdivers installeert, wat zie je gebeuren?

En eh.... toevallig pas ook Windows opnieuwd geinstalleerd??

Nee, als ik installeer geeft hij geen meldingen. En nee, geen nieuwe installatie van windows, maar wel een beetje "op zitten ruimen"door programma's te verwijderen waarvan ik dacht dat ik ze niet meer gebruikte. En dat terwijl ik er geen verstand van heb... Blond he?

Geeft niks.....

Ga nog een keer naar die Acer downloadsite en download onder het kopje Windows XP de Intel chipsetdrivers. Die installeren en meld je dan weer even.

Geeft niks.....

Ga nog een keer naar die Acer downloadsite en download onder het kopje Windows XP de Intel chipsetdrivers. Die installeren en meld je dan weer even.

dat heb ik gedaan VGA driver zowel als chipset trouwens

Als het installeren van de chipset drivers probleemloos verlopen is en goed afgerond, dan nu nog een keer de Realtek audio drivers maar....

Na installeren van de chipset drivers EERST een keer opnieuw opstarten

Als het installeren van de chipset drivers probleemloos verlopen is en goed afgerond, dan nu nog een keer de Realtek audio drivers maar....

Na installeren van de chipset drivers EERST een keer opnieuw opstarten

Heb ik gedaan, maar dat had ook niet het gewenste effect. Heb het idee dat er iets misgaat met het downloaden. Dat is nl in eenminuutje ofzo gebeurd bij alle downloads. waar kan ik die downloads van oa Realtek driver terugvinden - dus checken of ze goed zijn gegaan? Misschien moet ik dan toch windows een keer helemaal opnieuw downloaden?

Ik ben nu weg voor de rest van de middag. Dank zover voor je hulp en vanavond kan ik het verder proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan