Geen geluid op PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dhr R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr R

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Mijn Broertje heeft een probleem met geluid op zijn pc.

Hij had een ingebouwde geluidskaart, maar die deed het niet meer. Toen had hij een nieuwe geluidskaart gekocht (sweex van E 10), maar die deed het een paar maanden en hield daarna mee op. Ik heb gekeken of ik hem kon maken, maar ik weet ook niet percies wat er aan de hand is.

Ik ben naar configuratiescherm--->systeem--->Hardware--->apparaatbeheer gegaan. Daar stonden allemaal vraagtekens bij geluidsapparaten. Ik heb stuurprogramma bijwerken gedaan, maar dan zeg die dat ie de hardware niet kan installeren omdat de benodigde software niet is gevonden. De software hadden we al geinstalleerd, maar dat hebben we nog een keer en nog een keer gedaan, maar hij had steeds dezelfde probleem. Ik weet zeker dat ik hem goed erin heb gedaan. Ik heb toen nog maar voor de zekerheid gekeken of hij er goed in zat en dat was zo.

Ik heb inmiddels een nieuwe duurdere geluidskaart voor hem gekocht en de drivers geinstalleerd met de bijgeleverde cd, maar helaas blijft ie dezelfde probleem geven.

De computer kan de hardware wel vinden, maar de software niet, terwijl die wel 10x achter elkaar is geinstalleerd.

Ik weet dat mijn broertje weinig kennis heeft van computer en geen windows updates doet en maar af en toe op virussen scant. Hij heeft alleen (windows XP pro) service pack 1, maar ik weet niet of het daar aan kan liggen.

Kan iemand de gouden antwoord (of tip) geven?

verwijder de kaart eens uit de hardwarelijst.
sluit de boel af en plaats de nw geluidskaart eens in een ander slot.
Zorg wel dat in je bios de kapotte onboardkaart staat uitgeschakeld.
Windows detecteerd dan (mogelijk de juiste) kaart en zal dan waarschijnlijk geen problemen meer opleveren wat betreft instaleren van de drivers.

jackall zei:
verwijder de kaart eens uit de hardwarelijst.
sluit de boel af en plaats de nw geluidskaart eens in een ander slot.
Zorg wel dat in je bios de kapotte onboardkaart staat uitgeschakeld.
Windows detecteerd dan (mogelijk de juiste) kaart en zal dan waarschijnlijk geen problemen meer opleveren wat betreft instaleren van de drivers.

Kun je mij stap voor stap uitleggen hoe je de kapotte onboardkaart in de bios kunt uitschakelen?

Hoe verwijder je een kaart uit de hardwarelijst?

Laatst bewerkt:
in configuratiescherm> hardware> in die lijst zie je de geluidskaart staan, klik hier op verwijderen. daarna de pc uitzetten.

In je bios(afhankelijk welk merk/type) meestal bereikbaar met f2, f10 of del(afhankelijk per merk) moet je ergens in die menus een optie onboard audio tegenkomen, die kan je alleen maar aan of uitzetten.

jackall zei:
in configuratiescherm> hardware> in die lijst zie je de geluidskaart staan, klik hier op verwijderen. daarna de pc uitzetten.

In je bios(afhankelijk welk merk/type) meestal bereikbaar met f2, f10 of del(afhankelijk per merk) moet je ergens in die menus een optie onboard audio tegenkomen, die kan je alleen maar aan of uitzetten.

Sorry maar ik zie nergens een optie met verwijderen.

F2, F10 of del als je opnieuw opstart bedoel je zeker?

opnieuw starten en daarna DELete aanklikken ( of iets anders b.v f10 of f2) wat meestal werkt.

als je in het bios bent kijk je stuk voor stuk de opties na,als je iets ziet van onboardsound of iets dergelijks...............disable-len!;)

Daarna kaart van je geluid ( de beste ................die je dus laatst gekocht hebt)) er eerst afgooien( softwarematig) en opnieuw installeren.

wedden dat het goed komt!:D :thumb:

Laatst bewerkt:
bas9 zei:
opnieuw starten en daarna DELete aanklikken ( of iets anders b.v f10 of f2) wat meestal werkt.

als je in het bios bent kijk je stuk voor stuk de opties na,als je iets ziet van onboardsound of iets dergelijks...............disable-len!;)

Daarna kaart van je geluid ( de beste ................die je dus laatst gekocht hebt)) er eerst afgooien( softwarematig) en opnieuw installeren.

wedden dat het goed komt!:D :thumb:

Het is al gelukt.

Net dat ik wegging bij mijn ouders huis deed het geluid het vanzelf. De volume bleek uit te staan.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan