geen geluid op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

peerke2008

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Hoi hoi

Ik heb een serieus probleem

Ik heb een laptop en een pc beide geven alleen geluid met opstarten daarna springt het ikoontje weg van het speakertje en is geluid foetsie weg.

Ik heb windows xp op bedie nu vervangen maar geen resultaat steeds hetzelfde probleem ..

telkens geeft hij aan geen geluidskaart geinstaleerd in laptop zoals in pc het zelfde (spook het hier) raar heb daar nooit problemen mee gehad maar sinds ik bij emule een spel had gedownload en die op de pc en laptop heb gezet is het geluid weg ..
Je zou zegge met een nieuwe xp er op zou het weg moeten zijn.
De geluids drivers zijn wel goed geinstaleerd bij beide.

Wie kan mij helpen

Ga naar configuratiescherm. geluiden en zoek naar een instellingsscherm war je een vinkje ziet staan voor "alles dempen". (Dat is het schermpje waar de schuifregelaars te zien zijn) Ik heb het vermoeden dat dáár je probleem zit.

Dankje maar dat is het ook niet alles staat open.
Maar volgens de instellingen heb ik een geluidskaart en drivers zijn goed .

Maar volgens de pc heb ik dus geen geluidskaart pffffff wie heeft gelijk hahahahah.

dxdiag in uitvoeren gedaan die zegt dus geen geluidskaart.

Maar star ik de pc op dan krijg ik wel de windows tune te horen daarna sprinkt rap het icoontje weg van het speakertje en dan moet ik mix aparaten instaleren.

het is een sound blaster live 5.1 kaart
En de besturing is xp.

Doe dan het volgende:

Download bij Creative eerst de goede drivers voor je 5.1 (Pas op 5.1 is er in meerdere soorten en smaken) Parkeer ze even in een tijdelijke map.

Kijk in Software of daar iets staat van Creative. Zo ja, verwijderen. Kijk vervolgens bij apparaatbeheer of daar bij geluid een apparaat staat wat iets weg heeft van Creative. Zo ja, ook wegdoen.

Start de pc opnieuw op en klik de foutmelding over geluid weg en installeer de sounddrivers handmatig.

Nog niets? Check vooral in het bios ook of de onboard sound staat ingeschakeld i.p.v. je losse kaart,,,,,,,,,,,,,,,

re geluid

Ik heb de kaart verwijdert nu en werk met onboard sound
Soundmax

Maar steeds het zelfde probleem geluid met opstarten daarna is het geluid weg je hoort een kraak geluid als het geluid weg valt.

Het is dus niet de soundkaart die stuk is of software maar iets anders.
Op mijn laptop heb ik het zelfde probleem als op de pc.

Maar op beide staat niets wat hetzelfde is alleen xp geinstaleerd.

geen geluid

Het geluid van mijn pc is weer goed nu na een goede format van de hardeschijf.

De laptop heb ik het zelfde gedaan pfffffffff die moest ik op koelblokken zetten anders ging ie steeds uit met instal xp.

Maar als ik niets instaleer dan blijft het geluid er op.

Als ik msn of netwerk instaleer is het geluid weg dus telkens als hij de icoontjes inlaad is het icoontje geluid weg net of er iets is dat het blokeerd.

wie oooooo wie weet nog iets aan te dragen.

het is een acer 3620 laptop :mad:

ik weet het........

ja er staad dat je geluitskaart dus niet is geinstaleerd ik heb 2 opties:

1. het kan zijn dat je geluids kaart er neit goed in zit.

2.of je geluidskaart is helemaal stuk en moet je een nieuwe kopen.

als mijn bericht heeft geholpen please stuur dan even een berichtje terug.

3e optie: hij is inderdaad niet correct geinstalleerd.

Welke drivers heb je allemaal geinstalleerd na de format, en staan er uitroeptekens bij Apparaatbeheer?

praat please NL kan amper engels :P maar er staad aleen bij problemen oplossen dat er problemen met stuurprogramma is of hardware maar er staan geen uitroeptekens er staada dat alles correct werkt

geen geluid

Ha ja ik heb de pc weer met geluid na 4 x xp erop te zetten

maar de laptop krijg ik niet voor elkaar die springt nog steeds weg na dat ie opgestart is.

En die heb ik ook al 4 x op nieuw de xp erop gezet en bij acer de drivers gedownload.

Acer zelf weet het ook niet weg 41 euro en nieuwe geluidskaart moeten betalen was ook 112 euro..

De steun bij acer is ook 0,0

Nog meer opties ???????????????????

>>>>

het zou ook kunnen dat je geluidskaart het wel gewoon doet maar de kabeltjes die eraan vastzitten los ziten OF een beetje stuk dat zou je kunnen laten maken maar dan moet je hele pc uitelkaar en als acer het zelf niet kan dat is het wel heel erg raar maar je hebt hem toch wel opgestuurt en je pc ook geregristreerd he anders kan het niet.

geen geluid

Nu het is een laptop hij is bij acer geweest kosten 41 euro + ze hebben er een nieuwe geluidskaart in gezet maar daar ligt het niet aan heb nog steeds geen geluid wel bij het opstarten van de laptop maar als hij het netwerk aan het zoeken is dan gaat het geluid weg.
Er is gewoon weg een conflict dat niet te zien is..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan