geen geluid op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
dag, alles staat goed, win 7, bij Geluid staat dat er geen apparaten aangesloten zijn terwijl de stekker van een werkend duo erin zit. Vreemder voor mij is nog dat de nieuwe Medion monitor geen eigen geluid geeft. Geen drivers voor de Medion te vinden op medion.com.

Op de vooraansluiting en op de achteraansluiting geeft het groene stekkertje geen soelaas... ja, ik heb gekeken, in de tray staat de luidspreker aan --- en hoog

waar moet ik zoeken?

1e vraag: wat is een werkend duo?
2e vraag: zéker weten dat er ook speakers in de monitor aanwezig zijn? (tenminste, zo lees ík dat wat er staat..)
3e vraag: en hoe lijkt het met een hoofd/koptelefoon, ook dan geen geluid?
4e vraag: andere 'gaatjes' al geprobeerd

bedankt vast whittey!

1. twee luidsprekertjes die het elders doen
2. nee weet ik niet zeker
3. ook geen geluid ,met hoofdtel.
4. ja

ik krijg een reclame van Driverfinder voor audioproblemen--- is dat vertrouwd? ik durf niet goed....scant automatisch engratis maar er is vast iets verkeerds of commercieels mee...

Vertel eerst eens hoe het zo gekomen is................
Is het een nieuwe machine waarvan het geluid het niet doet of had je de machine al even en deed het geluid het opeens niet meer?
Deze vraag / vragen zijn natuurlijk redelijk cruciaal om een indruk te krijgen van de mogelijke oorzaak.
In het 2e geval (geluid stopt er opeens mee), is de vervolg vraag:
wat is er met het systeem gebeurd, hardwarematig / softwarematig, toen het geluid er opeens mee stopte?
Feit is namelijk dat in 99% van de gevallen er bij een dergelijk probleem 'iets' aan vooraf gegaan is, al was het maar een Windows update.

het is een oudere machine de ik gekocht heb met een nieuwe win7 installatie...het geluid deed het altijd slecht---nauwelijks hoorbaar, kraken-- maar bruikbaar. Het gaat hier niet o muziek maar om gesproken tekst voor lessen dus het kon me niet veel schelen. Maar nu helemaal niets meer dus, zonder duidelijke aanleiding.
Driver denk je niet? Helpt dat Driverfinder- ken je dat, is dat betrouwbaar? Ik wil geen narigheid op die lescomputer

Laatst bewerkt:
Nee, ik vertrouw dat soort progjes niet echt. Download bijv. een tooltje als de pc wizard 2013 en kijk wat voor type geluidskaart / chip er precies in de machine zit. Download daarna precies de juiste driver van de goede lokatie.

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels opgelost via Teamviewer, een mooi programma waarbij de verkoper van deze pc alles van me overnam. Ik weet dat hij een andere driver heeft opgezocht, alles nu in orde.

Bedankt voor het meedenken gast0225 en Whittey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan