geen geluid op tv als ik films afspeel vanaf pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

punk3000

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Hallo, ik weet niet helemaal goed of ik mijn vraag hier moet plaatsen, maar als hij hier fout staat, kan hij vast verplaatst worden door een mod?
Mijn vraag:
sindskort heb ik via een hdmi kabel mijn tv aangesloten op de pc, zodat ik film kan kijken via de tv.
Nou is het geval dat ik geen geluid heb.
Ik krijg wel geluid op het moment dat ik het stekkertje van mijn pc speakers eruit trek.
Hoe krijg ik het voor elkaar om geluid via de tv te krijgen zonder dat ik iedere keer het stekkertje van de pc speakers eruit moet trekken??
Mijn computer draait op windows 7

volgens mij moet je dan je kabeltje eruit halen.
Anders pakt hij de standaard audiouitgang en dat is die van je geluidskaart.

Daar was ik al achter, maar het moet toch mogelijk zijn om de pc zo in te stellen dat hij het geluid zowel over de pc speakers als de tv laat gaan?

Laatst bewerkt:
daarvan heb ik helaas geen verstand, maar mij lijkt het dat het geluid altijd via de standaard geluidskaart gaat. en zoveel moeite is een kabeltje verwijderen toch niet.
Misschien dat iemand met een hdmi aansluiting op hun pc je verder kan helpen?

nou ja, op zich is het niet de moeite, maar je aansluiting op je pc wordt er niet beter van en het is toch iedere keer je pc naar voren trekken.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen rekening mee is gehouden dat mensen een tv op een pc aan sluiten en ook geluid op de tv willen hebben.

daar heb je gelijk in en het zal wel mogelijk zijn alleen weet ik niet hoe:o
misschien bij je instellingen kijken van het geluid?

ik ben niet zo heel technisch en kreeg het al weer voor elkaar om zowel de tv als pc op een zwart scherm te krijgen :D
Dus het liefst iemand die gewoon precies weet hoe en waar ik het aan kan passen, heel graag.
Wss is het gewoon heel stom 1 of 2 dingen aanvinken of juist weghalen, maar ik weet gewoon niet goed waar ik wezen moet

Hoi !

Start - configuratiescherm - geluid.

Eerste tabblad Afspelen: daar kun je de gewenste audiobron aanvinken, dus bij mij staat er AMD HDMI-output, daar moet je 'n vinkje zetten.

Greetz,

Harry.

zover had ik hem ook uit gevonden, maar dan kom ik hier uit en weet ik niet hoe ik moet aanvinken :confused:

wl59jk.jpg

Hoi !

Er staat duidelijk: Apparaat selecteren en de instellingen aanpassen !

Wat wil je nog meer ?

Greetz,

Harry.

collega van me is meer dan een uur bezig geweest.
Heeft een geluidskaart driver erop gezet.
heb nu een snelkoppeling op mijn bureaublad staan, waarin ik kan schakelen tussen tv en pc speakers.
Zo makkelijk als Harry snor het maakte was het dus niet :D
Maar goed, het werkt nu.
geen draden of extra kaarten ofzo er tussen, stukje software en het doet wat ik wil.
Kan de pc weer terug op de plek en hoef niet steeds het kabeltje eruit te trekken.
op dit topic kan dus een slotje, iig bedankt voor het meedenken

Hoi !

Tja...bij mij werkt het wel degelik zo, en bij meerdere Win 7 PC's waar ik het heb mogen instellen !

Maar ja, als je al 'n driver mist........da's slordig, maar ligt echt niet aan het systeem !

Greetz,

Hasrry.

bij mijn collega werkt het ook zo, maar niet bij mij :D
ik weet niet eens dat ik een driver mistte, ik weet er toch niks van yoh.
zeg ook niet dat het aan het systeem ligt toch?
ben iig blij dat het nu werkt zoals ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan