Geen geluid op TV na aansluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnetou50

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hoi iedereen, ik heb mijn PC aangesloten op mijn TV, schittered beeld en prachtige afbeeldingen maar ........ geen geluid. Heeft iemand van jullie een idee wat ik verkeerd doe; Moet ik ergens mijn instellingen veranderen??

alvast bedankt

Winnetou

Dat heb je zeker met een s-video kabel gedaan?
svideo.jpg

Om geluid te krijgen moet je nog een geluidskabel zoals hieronder aansluiten:
c00061266.jpg

De rode en de witte gaan de in de TV en dat stekkertje aan de andere kant gaat dan in de koptelefoonaansluiting van je computer. :thumb:

De PC is aangesloten op de TV via onderstaande kabel, maar toch heb ik geen geluid

my.php

Hoi,

Dat kan kloppen dat je geen geluid hebt deze zorgt alleen voor beeld je zal z'n kabeltje moeten hebben zoals op de onderste foto van Bufnukkel.

Modag

Ah zo zit dat, ik dacht dat er kabeltjes genoeg in di ene zaten om ook hetgeluid door te geven. Zal er dan nog eentje gaan halen zie. Bedankt voor de snelle reactie alle 2

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Heb net t zelfde,pc aangesloten met vga kabel,maar geen geluid heb wel zon kabel met rode en witte stekkertjes aan 2 kanten,maar weet eigenlijk niet zo goed waar die in moeten om geluid te krijgen,heb ook nog een kabeltje met een lichtgroen en lichtblauw stekkertje eraan(jack)kan ik daar wat mee?:shocked:

Laatst bewerkt:
Meeste pc hebben tegenwoordig een onboard geluids kaart.
Deze hebben alleen een mini jack (zoals een koptelefoon)
hierin past geen tulp plug uiteraard.
Verloop van mini jack naar tulp halen bij de electronica zaak.
Deze in de (meestal groene) pluggen.
tulp kabel in de andere kant en andere eind in de aux of tape van de versterker.
Versterker op juiste kanaal volume open en luisteren maar

dacht dat ik nog zoiets had maar is toch anders,kan ik niks met die blauw/groene?

Als de blauw groene gewoon dezelfde maat en vorm hebben als de rood witte dan mag je die ook gebruiken.
Vaak komen de blauw/groene mee met bv een videokaart o.i.d..
geel wordt over het algemeen geberuikt voor video signalen maar soms ook blauw of groen.
maar het is allebei analoog, dus kan je die blauw groene ook als geluidkabel gebruiken.
Persoonlijk zou ik gewoon rood/wit aanhouden voor geluid om niet in de war te raken

"Als de blauw groene gewoon dezelfde maat en vorm hebben"

Dit zijn jack aansluitingen

"als de rood witte dan mag je die ook gebruiken".Dit zijn tulp

"Vaak komen de blauw/groene mee met bv een videokaart o.i.d.."

Vermoedelijk zaten ze net als de vga kabel bij de tv,maar dit weet ik niet zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan