geen geluid op tv samsung als hij verbonden is met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudbreda

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
goedenavond..

ik heb een laptop (packard bell b5650) en een samsung tv lcd 40inch.

ik heb er ook een vga kabel bij gekocht,
de cga kabel zit in mijn laptop geplugd en ook achter in mijn tv zodat nu mijn tv scherm als monitor gebruikt word..dat is allemaal gelukt..

nu wil ik muziek afspelen, en het geluid moet dan uit de tv komen, en niet (zoals nu) uit mijn laptop...zodra ik een muziek bestand afspeel hoor ik dit dus via de speakers van de laptop en niet van de tv..

mijn vraag is:

moet ik hier nog een apparte kabel voor gaan kopen ?
of moet ik iets in mijn geluidsinstellingen van de tv/ of laptop wijzigen??

ik hoop het laatste..

misschien is de vraag wel makkelijker....
een VGA snoer , geeft die wel geluid door?

nou ik hoop dat ik het zo goed mogelijk omschreven heb en ik wacht op een reactie!!

bvd!

ruud

Nee het lijkt me niet dat dit VGA snoer ook geluid door geeft.
Ik heb voor geluid een apart kabeltje, zo'n klein mini jack verloopstekker naar een rood en wit tulp aansluiting, en deze weer in mijn tv via scart.
Zodra ik de mini jack in mijn laptop steek gaat gelijk het speaker geluid van m'n laptop uit, en van de tv aan natuurlijk :)

cable_cinch.jpg

scart2.jpg

Laatst bewerkt:
he paintje,

bedankt voor je snelle reactie!
ik ga morgen even zon kabeltje halen..

ik neem aan dat ik dit dus in de hoofdtelefoonaansluitting van de laptop moet doen??

bedankt!

ruud

he paint ben ik weer
ik heb inmiddels een nieuwe vraag gemaakt
ik heb namelijk die kabel gehaald, in me laptop gestopt en de rode en witte in me tv,maar krijg nog steeds geen geluid

ik heb zowel mijn tv als laptop alle geluidsinstellingen nagelopen
er zijn meerdere ingangen in mijn tv (rooie en witte) maar kom er niet uit,heb alles geprobeerd..heb jij misschien nog een tip dan?

gr ruud

Heb je geen gebruiksaanwijzing van je TV zodat je kan zien welke de audio ingangen zijn?
Meestal zijn die rode en witte aansluitingen op je TV uitgangen. Vandaar dat ik bij mij het aangesloten heb via de Scart (in) aansluiting.

he paintje
alweer bedankt voor je reactie

ik heb idd gekeken waar de videouitgangen zitten,maar daar doet hij het ook niet op helaas

ook via mijn scartaansluiting lukte het niet.

lastig allemaal haha,maar ik hoop dat je nog een alternatief hebt,en anders houd het op.

fijn weekend en ik hoop nog snel iets te horen eventuel

mvgr

ruud

Even voor de duidelijkheid, je moet dus op je tv zoeken naar de audio ingangen....
Maar ik neem aan dat je die bedoelde, om erachter te komen en welke gaatje je de audio op je laptop aan moet sluiten kan je even een headsetje aansluiten, het geluid uit je speakers van je laptop dient dan ook uit te gaan.
Enja scart zou moet werken mits je een juiste scart stekker hebt, ook hiervan zijn namelijk 2 types, 1 als uitgang versie en 1 als ingang versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan