geen geluid op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanneslowette

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
hallo,
ik heb een probleem ivm Windows vista, ik heb namelijk geen geluid
ik heb Windows vista naast xp geïnstalleerd en heb op xp wel geluid... het zal wel aan m'n
geluidsdrivers liggen d8 ik maar ik heb de realtek drivers geïnstalleerd maar heb nog steeds code 10 error

ik heb al eerder problemen gehad met vista waardoor ik bv geen internet had omdat ie m'n bluetooth router niet kon vinden, heb er dan een usb stick van de router ingestoken en uigtgehaald, nu werkt ie wel weer...:confused:

everest zegt dit in windows
Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
midi-out.0 0001 0066 Microsoft GS Wavetable-software
mixer.0 0001 0068 C-Media Rear Panel Audio
mixer.1 FFFF FFFF Bluetooth Audio
wave-in.0 0001 0065 C-Media Rear Panel Audio
wave-in.1 0001 0050 Modemnr. 0 Line-In
wave-in.2 FFFF FFFF Bluetooth Audio
wave-out.0 0001 0064 C-Media Rear Panel Audio
wave-out.1 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out
wave-out.2 FFFF FFFF Bluetooth Audio

Apparaatbeschrijving Type
C-Media CMI9880 @ Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] PCI

maar ik heb "AA7134" 2 keer in vista, ik zit nu op XP want in vista heb ik weer geen verbinding met het net... :(

@ boeing, ik heb de realteks geinstalleerd omdat die bij een vriend een oplossing boden maar bij mij niet jammergenoeg

@harry ik zal ze binnen een minuut downloaden en installeren :thumb:

EDIT : bij c-media staat geen driver voor vista :(

Laatst bewerkt:
OPGELOST, ik heb die xp drivers van c-media geinstalleerd en heb het onder windows xp sp 2 laten draaien bij preferences, ty voor de hulpp!!!

Vista driver voor C-media CMI9880

Hanneslowette het antwoord is mij niet volledig duidelijk geworden zou je nog even een korte toelichting willen geven of je de C-Media CMI9880 onder Windows Vista hebt draaien of alleen onder XP?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Hanneslowette het antwoord is mij niet volledig duidelijk geworden zou je nog even een korte toelichting willen geven of je de C-Media CMI9880 onder Windows Vista hebt draaien of alleen onder XP?

Alvast bedankt voor je antwoord.

ik heb de c-media 9880 drivers gedownload en laten draaien onder winXP SP2
dit doe je door rechtsklikken, eigenschappen, 2de tabblad (compabiliteit d8 ik) en dan een vinkje aanzette bij het eerste zo dat het grijze vakje met windows XP service pak 2 wit word:thumb:

C-media Vista driver

Als ik je dus goed begrijp dat draait het alleen onder Windows XP S.P.2
en niet onder Vista.

Cmi9880l

De door jouw gegeven link werkt niet.
En wat betreft de uitleg over gewoon onder xp sp 2 draaien begrijp ik ook niet.
Wil je zeggen dat het onder vista gewoon werkt en dat je ergens een setting op xp sp2 hebt gezet?

Mehmet

Het topic stamt uit 2007 en de kans is groot dat niet meer actueel is.
Ik sluit dit topic. Je kan voor je probleem zelf een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan