Geen geluid op Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonkers

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik zit al een tijdje zonder geluid op een pc met windows xp pro. Krijg er ook maar geen geluid uit. Heb wel gewoon de drivers geinstalleerd en vandaag zelfs ook via Windows Update een driver update gekregen van mijn geluid maar nog niks: Dit is de driver:

C-media CMI8738/C3DX PCI Audio Device
C-Media Electronics Incorporation - Sound - CMI8738/C3DX PCI Audio Device

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Goedemorgen,

Heb je al bij taakbeheeer gekeken of daar geen rare tekens staan.
Stekkertje van de speakers in de goede aansluiting op de pc.

Modag

Goedemorgen,

Heb je al bij taakbeheeer gekeken of daar geen rare tekens staan.
Stekkertje van de speakers in de goede aansluiting op de pc.

Modag

Geen raren tekens te vinden en ja zit gewoon in de groene. Het is tevens een nieuwe geluidskaarts omdat onboard dood is gegaan.

Chipset drivers ? Denk dat dat van de moederboard is ofniet ? Als dat zo is dan is dat denk ik onmodelijk omdat onboard kapot is en een losse geluidskaart inzit.

Chipset drivers zijn voor je moederbord ja. maar niet van je onboard kaart

Via apparatenbeheer is alles geinstallerd. Verder heb ik nog nooit een chipset driver geinstallerd. Ik zou zo ook niet weten wat voor iets dit is een AMD of een Intel. Deze pc is ong 2 jaar oud een Packard Bell met toen nog Windows Vista Home Premium erop. Maar vond vista voor geen meter werken en had er xp op gezet. Maar sins paar dagen geleden was mijn pc zo gecrashed dat hij xp niet meer opstarte door virus dus had opnieuw geinstalleerd. En nu dit. Zou jij meschien weten welke chipset het is van een Packard Bell ong 2 jaar oud ?

Dan moeten we weten welke Packard Bell het precies is

En war heb je die audio drivers vandaan dan?

Bertus: Heb deze pc via groot handel. Geen 1 dvd bij gekregen :S. Verder waat ik ook niet welke packard bell pc dit is er zitten geen stikkers etc. meer op de kast omdat er andere kast omheen zit.

Hoi,

Misschien pc wizard een optie die meld welke hardware je hebt over het algemeen werkt dat wel.

Modag

Heb de chipset drivers geinstallerd en jammer nog niks. Ik weet het nu niet meer.

Heb je ook de drivers van de losse geluidskaart geinstalleerd dan nu, na de chipset?

Heb je ook de drivers van de losse geluidskaart geinstalleerd dan nu, na de chipset?

Net gedaan maar nog steeds geen geluid. Maar als ik een test sound doe van links en rechtse boks, vanuit dat programma zelf krijg ik wel geluid. Ik vind dit raar.

Hoi,

Heb je dan niet ergens in een programma je geluid uit of erg zacht gezet.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan