Geen geluid op Youtube, Zie.nl e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Zonder aanwijsbare oorzaak kan ik plotseling geen geluid meer ontvangen bij afspelen van filmpjes op Youtube, zie.nl en dergelijke pagina's. Het geluid bij overige muziek functioneert goed. Wat kan de oorzaak zijn??

heb je je geluids kaart geupdate met de nieuwste update of heb je wel de driver geinstaleerd

Laatst bewerkt:
heb je je geluids kaart geupdate met de nieuwste update of heb je wel de driver geinstaleerd
Er is geen update voor mijn geluidskaart. En zoals ik aangaf is het probleem ineens ontstaan. Voor die tijd ging dus alles goed en zal dus ook de goede driver er wel op zitten. Bij de instellingen van IE8 staat geluidafspelen bij webpagina's aangevinkt dus daar zit het probleem ook niet.

Laatst bewerkt:
Kijk in je volumecontrole bij de mixer of er stiekem niet een schuifje gemute staat.
Dit werkt het beste als je IE8 ook hebt open staan.

Kijk in je volumecontrole bij de mixer of er stiekem niet een schuifje gemute staat.
Dit werkt het beste als je IE8 ook hebt open staan.

Er is geen stiekem schuifje gemuted. Overigens zals dit wel zo zou zijn had ik toch helemaal geen geluid/ Nogmaals Gewone bestanden Powerpoints en met e-mail ontvangen bestanden doen het wel.

Laatst bewerkt:
Nee, want vanaf Windows Vista kan je naast het hoofdvolume ook volumes van de applicaties dempen.
Ik gebruik bijvoorbeeld TeamSpeak samen met World of Warcraft en Diablo 3.
World of Warcraft en Diablo 3 zijn tot 20% teruggeschroefd (de applicaties) en Teamspeak staat op 100% geluid.

Het is dus de moeite waard om even goed te kijken.

Volume.jpg

Laatst bewerkt:
Nee, want vanaf Windows Vista kan je naast het hoofdvolume ook volumes van de applicaties dempen.
Ik gebruik bijvoorbeeld TeamSpeak samen met World of Warcraft en Diablo 3.
World of Warcraft en Diablo 3 zijn tot 20% teruggeschroefd (de applicaties) en Teamspeak staat op 100% geluid.

Het is dus de moeite waard om even goed te kijken.

Bij mij staan er maar 2 vakjes. Systeem en Apparaat. beide knoppen staan open. Ik heb inmiddels na raadplegen van de help van Youtube flashplayer verwijderd, de pc opnieuw opgestart en flashplayer weer geinstalleerd. maar dit heeft niet geholpen.

Bekijk bijlage 157149

Nadat ik op internet alle mogelijkheden heb nagelopen en geprobeerd en inmiddddels ook de hele pc opnieuw heb geinstalleerd (en de nieuwste flashplayer dus ook) heb ik nog steeds geen geluid op youtube e.d.; Is er iemand die nog een oplossing weet.

Die twee vakjes, heb je die ook als Youtube aan staat en een nummer afspeelt?
Want dat lijkt me sterk in Vista.

Deze al eens geprobeerd?
Same thing happened to me .I realised after trying everything suggested on the net that it was my default audio device that was the issue.
To check that go to Media Player,Tools-options-Devices tab-highight speaker then click on properties, audio device should be default direct sound device.Click on advance, and a pop up box should appear with the settings of your default device. This is the tricky part you will need to know your default device, mine on my dell is called sigmatel but bluetooth kept appearing there.If a different device is appearing there u can change it from the AUDIO tab on the same pop-up. Funny thing is it changes itself and i am not sure whats causing that.

Of:
Hello all, Well i did alot of research, and found out if you have you installed SP1 in Vista atleast that it messes up your sound drivers, and you have to reinstall your drivers, because i was getting only 5 seconds of sound when i went to YouTube or any other flash site, and i was using IE, FF, Opera, and Chrome and all browsers did the same thing so, if this is happening to you and you have Vista reinstall your sound drivers :)

Laatst bewerkt:
Ja ook bij afspelen heb ik maar 2 vakjes. De geluidskaart is up to date. Bij de mediaplayer kan ik geen "tools" vinden waar kunnen die zijn verborgen?

Het gaat hier niet om of ze up to date zijn, maar gewoon een her installatie die uitgevoerd moet worden.
Dus: drivers verwijderen in apparaatbeheer, computer rebooten, en dan drivers opnieuw installeren.

Dit lijkt me een beetje overbodig. Ik heb net alles opnieuw geinstalleerd dmv van recovery partitie en vervolgens alle up dates binnengehaald. Of zie ik dit verkeerd??

Het staat er letterlijk: "Well i did alot of research, and found out if you have you installed SP1 in Vista atleast that it messes up your sound drivers, and you have to reinstall your drivers, "

Als het je overbodig lijkt, moet je het vooral niet doen, maar dit is een antwoord wat de meeste positieve reacties heeft gekregen op dat forum....

Uiteindelijk toch maar besloten de drivers opnieuw te installeren. Maaaar helaas geen succes.
Ten einde raad en na vele raadplegingen de pc weer opnieuw geinstalleerd via de recovery-partitie(volledig systeemherstel) en zie daar tot mijn stomme verbazing werkt het nu weer en geniet ik weer van de youtube filmpjes met geluid. In ieder geval bedankt voor het meedenken en adviseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan