Geen geluid Realtek HD Audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Relevante specs:

Windows 7 64 bit
Asrock 970 extreme 4 (realtek HD audio)
Creative Audigy 4 (pci geluidskaart)

Ik kan mijn gitaar op de audigy 4 aansluiten en zo mijn pc als versterker gebruiken. Ik zou graag het geluid daarvan openemen. Via de audigy 4 is mij dat niet gelukt, ik kan de 'What U Hear' wel selecteren bij recording devices maar de volume meter blijft op 0 staan. Daarom probeer ik nu via de onboard geluidskaart mijn pc geluid op te nemen.

Echter, ik krijg helemaal geen geluid afgespeeld over mijn onboard geluidskaart. Bij playback devices staat er wel 'luidsprekers - realtek high definition audio', en als ik deze als default selecteer gaat hier het groene volume icoontje wel bewegen, maar mijn speakers blijven stil.

Ik heb de juiste realtek driver voor mijn mobo gedownload van de Asrock site en geinstalleerd. Ik heb mijn mobo geflashed naar de nieuwste versie. Aan mijn speakers ligt het niet (ik heb ook een koptelefoon geprobeerd en via mijn audigy werken de speakers wel). De speakers staan aangesloten op de groene mini-jack ingang op mijn mobo.

Wat kan ik nog proberen? Dank!

Probeer het eens met audacity met de audigy 4. Het kan ook aan de instllingen van de audigy liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan