Geen geluid sinds Windows 7 - Asus m2a-vm icm onboard Realtek ALC883

Status
Niet open voor verdere reacties.

midnightrain

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hey, ik hoop dat iemand kan helpen bij het volgende probleem:

ik heb Windows 7 (64 bit) geinstalleerd en sindsdien hoor ik geen geluid.
Ik gebruik de onboard audiokaart van Realtek op mijn moederbord Asus m2a-vm. Ik heb de laatste driver geinstalleerd (gehaald vanaf de Asus website, voor OS Win 7 64 bit), nog steeds geen geluid. Er staat geen volume gemute.
Als ik de Realtek Audio manager open, herkent deze alleen de blauwe en roze back panel jack - en dus niet de groene (speaker out) die ik nodig heb. :shocked: Kiezen voor connector retasking van de blauwe of groene naar speaker out werkt helaas ook niet: nog steeds geen geluid.
Bij apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij de Multimedia Audio Controller: er is geen driver geinstalleerd. Zie screenshot voor driverinfo.

Ik heb de driver ook gedeinstalleerd en de driver van Realtek zelf geinstalleerd (R 2.59): zelfde problemen: groene jack niet herkend en geen geluid uit de speakers, welke ik ook kies.

Als er meer informatie nodig is, geef ik die graag en alvast bedankt!!!!!driver.JPGdriver.JPG

Wel na de Win7 installatie als EERSTE de chipset drivers geinstalleerd??

Ik word er vrij radeloos van...geen idee wat ik nog moet doen. Op een andere pagina las ik dat een update van de bios had gewerkt. Handig genoeg stond er niet bij welke versie. Is dat iets wat ik zou moeten proberen? Zo ja, naar welke versie?

Is het een idee om een simpele geluidskaart aan te schaffen, die wel gewoon werkt?

Als iemand me kan helpen, graag!!! :)

ga met systeemherstel terug naar het punt VOORDAT je de drivers installeerde.

Installeer dan EERST de chipset drivers, dan opnieuw opstarten, DAARNA de audiodrivers

Hey MrMusic,
Bedankt voor je hulp!
Ik heb het opgegeven en een geluidskaart gekocht en ik heb weer geluid! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan