geen geluid tvkaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sarvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Ik heb een tvtunerkaart van asus, waar ik de kabel ingestopt heb. Alle zenders worden netjes gevonden en ik heb prachtig mooi beeld, maar geen geluid.
Ik heb wel de audiokabel van de tvkaart in m'n aux1 audioconnector van m'n mobo gestopt (p4p8x se), in de bios staat ac'97 audio op auto, dus voor zover ik weet is er niks fout aangesloten.

2e probleem:

Ik heb wat opgenomen van tv, maar hoor hier ook niets bij, terwijl tmpgenc weldegelijk een audiostream detecteert en wegschrijft bij het uitknippen van de reclame...

Ik neem mpeg2 op, met mpegaudio (mp2), heb nero showtime als dvdspeler geïnstalleerd en heb mpeg2codecs geïnstalleerd op mijn systeem.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Je kan tenmisnte bij mijn pinnacle kaart, instellen waar het geluid vandaan komt, selecteer daar dus aux. Ook moet in windows ff de aux niet gedempt staan natuurlijk

Ik heb in windows geen opties om aux in te stellen, dus daar kan ik weinig mee.
Wat me nog het meeste stoort is dat ik bij het afspelen van de opgenomen programma's ook geen geluid heb, het lijkt me sterk dat het iets te maken heeft met het feit dat ik alleen s/pdif gebruik...

Ik kan in de software van de tvkaart (asus hometheatre) ook niet vertellen waar het geluid heen moet, dat kan alleen met dvd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan