Geen Geluid uit beeldscherm via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert J

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hallo Allemaal,

ik heb een week geleden een nieuwe computer gekocht; een Acer Aspire M5201
specificaties:
hdmi aansluiting (op moederbord en op grafiche kaart)
dvi aansluiting (op grafische kaart)
nvidia GeForce GT120, 1024mb grafische kaart
750Gb HDD
8 GB Werkgeheugen
HD audio 7,1

alles fantastisch :love: ik de pc aangesloten op een oude medion monitor met nog gewone vga aansluiting, dit ging niet dus heb ik hier een dvi omvormer tussen gezit nou dat werkte en er kwam ook geluid uit de monitor dmv het blauw-groene plug-in kabeltje tussen het beeldscherm en de pc.

Vandaag besloten om een 23" Acer Full HD scherm te gaan kopen dit is hem geworden:
http://www.alternate.nl/html/product/Monitoren_LCD_23_Inch/Acer/H233HAbmid/-1077975/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LCD
fantastisch beeld scherm, mooie kleuren.
omdat de computer een HDMI aansluiting heeft op zowel de grafische kaart als op het moederbord besloten om er ook een HDMI gold kabeltje bij te kopen dus dat werk ook allemaal (qua beeld).

maar nu het probleem:
Als ik de bijgeleverde DVI kabel aansluit op de monitor en de pc dan heb ik geen geluid maar als ik zo'n geluid test je doe via de instellingen komt er wel geluid uit de beeldscherm boxen. (ook het audio plug-in kabeltje aangesloten op de groene pc poort en de blauwe monitor poort)

als ik de HDMI kabel tussen de pc en het beeldscherm zet heb ik geen geluid en ook geen testgeluidje bij de instellingen (ook het audio plug-in kabeltje aangesloten op de groene pc poort en de blauwe monitor poort)

hoe krijg ik nou geluid uit m'n beeld scherm want ik snap er echt werkelijk niks meer van, heb ook boxjes op m'n pc geprobeerd aan te sluiten maar nee hoor, geen geluid :(

Wie helpt me uit de brand :eek:

Ohja en besturing is vista home premium 64x bit
en een AMD Athlon II X4 620 processor

Laatst bewerkt:
Altijd verschillend tussen besturing systemen maar standaard zijn meeste toch Vista.
Dus als je naar de configuratie scherm gaat naar "Geluid" en dan de tablad afspelen.
Kijk of daar een optie is met HDMI. En dat hij well aan gevinkt staat.

Met HDMI gebruikt hij anderen geluids kanalen dus je moet dit well omzetten, als je alleen je standaard geluid ziet dan klik je rechter muis knop in het witte gedeelte en vink allebei de opties aan (Weet niet precies de opties maar uitgeschakelde apparaten en nog eentje) zo dat all apparaten er bij staan.

Hoop dat je hier verder mee kan knutselen! :thumb:

Altijd verschillend tussen besturing systemen maar standaard zijn meeste toch Vista.
Dus als je naar de configuratie scherm gaat naar "Geluid" en dan de tablad afspelen.
Kijk of daar een optie is met HDMI. En dat hij well aan gevinkt staat.

Met HDMI gebruikt hij anderen geluids kanalen dus je moet dit well omzetten, als je alleen je standaard geluid ziet dan klik je rechter muis knop in het witte gedeelte en vink allebei de opties aan (Weet niet precies de opties maar uitgeschakelde apparaten en nog eentje) zo dat all apparaten er bij staan.

Hoop dat je hier verder mee kan knutselen! :thumb:

Thanks voor je bericht, ik heb m'n besturing onderaan m'n eerste post erbij gezet ;)
heb net gelijk gekeken en de 2 vinkjes gezet:
- aangesloten apparaten weergeven
- uitgeschakelde apparaten weergeven

maar ik blijf maar 2 apperaten houden, er komt niks bij:
ik heb staan:
- luidsprekers
- realtek digital output

nergens hdmi te bekennen maar ik heb ook een plug-in kabeltje tussen m'n pc en beeld schermstaan hé (blauwekant in beeldscherm, groene kant in de pc) en als nog werk het niet :confused:

iemand nog een idee??

hier een PrtSc:

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 402
Laatst bewerkt:
Hoi !

Het probleem zit 'm in de drivers van je graka !

Ik heb bijv. een ATi-kaart, en na installatie van de juiste drivers staat er in 1ste tabblad geluid: ATi HDMI Output, buiten de 2 vermeldingen zoals die bij jou staan.
Nu staat er 'n rood kruis, maar als ik de HDMI kabel aansluit via een DVI-HDMI converter naar de HDMI-ingang van de TV, komt er 'n groen vinkje te staan en werkt het geluid dus prima.

Bij 'n nVidia-kaart zou hetzelfde moeten staan !

Ik ken geen GT120, maar als die kaart HDMI ondersteunt zul je de nieuwste drivers moeten zoeken en installeren.

Enne....de HDMI aansluiting op je mobo gaat niet werken als je een aparte graka geinstalleerd hebt.

Greetz,

Harry.

Hoi,

hartelijk bedankt voor je antwoord, is me nu een stuk duidelijker, ja m'n grafische kaart ondersteund hdmi, dus als ik de nieuwste drivers download, komt er dan bij "geluid" op het configuratie scherm automatisch een hdmi icoon te staan? en zou hij het dan moeten doen?

dus drivers downloaden en klaar?
enig idee waar ik de juiste driver kan vinden :o

groeten RJ

Hoi !

Mogelijk moet je de functie inschakelen via Start - Configuratiescherm - nVidia !

Greetz,

Harry.

thanks maar dat is volgensmij voor de verkeerde kaart en ik heb ook windows vista 64 bit
Hoi !

Mogelijk moet je de functie inschakelen via Start - Configuratiescherm - nVidia !

Greetz,

Harry.

Bij het configutatuie scherm en dan nVidia control panel kan ik het niet vinden :confused:

maar als je nu de driver voor je kaart van de Nvidia site download werkt het geluid dan gelijk??
je zou er toch vanuit gaan dat een computer van 1 week oud al de nieuwste driver heeft, toch?:shocked:

Hoi !

Daar zou ik bij 'n OEM-PC van 1 week zeker NIET vanuit gaan.

Enne.....je kunt toch wel even de laatste driver zoeken op de nVidia-site ?

Zojuist nog even voor ATi gekeken, was er n.b. ook een update voor HDMI-geluid voor m'n eigen graka.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Greetz,

Harry.

net even via de nVidia site gekeken welke driver ik erop heb en dit melde de site:

Product Current
Installed Driver Latest Driver
Update
NVIDIA GeForce GT 120 191.07 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.
dus ik heb de nieuwste driver.
waarom doet m'n geluid het dan nog niet, ik snap er geen bal meer van :)

Hoi !

Misschien kan een nVidia-kenner je verder helper; zelf ben ik ATi-fan en weet mogelijk niet genoeg van de nieuwste nVidia kaarten.

Succes,

Harry.

ik heb weer alles stekkers opnieuw geprobeerd, de vga akbel gaf geluid icm het plugin kabeltje en dvi kabel gaf ook ineens geluid icm het plugin kabeltje

dus de hdmi kabel is verbannen naar de doos, want ik krijg er geen geluid mee uit m'n monitor. :)

heeft dvi dezelfde beeldkwaliteit als hdmi???

ik heb weer alles stekkers opnieuw geprobeerd, de vga akbel gaf geluid icm het plugin kabeltje en dvi kabel gaf ook ineens geluid icm het plugin kabeltje

dus de hdmi kabel is verbannen naar de doos, want ik krijg er geen geluid mee uit m'n monitor. :)

heeft dvi dezelfde beeldkwaliteit als hdmi???

He hallo,

Waarschijnlijk ligt het aan het type HDMI kabel. Ik heb namelijk zelfde probleem gehad met video output bij nvidea.
Waarschijnlijk heb je versie hdmi 1.3 nodig of misschien de BETA driver van nvidea downloaden voor WIN7.
hoop dat et helpt,

M.vr.gr Marijn

Hoi !

Zolang HDMI niet wordt wwergegeven bij geluid (1ste tabblad) heeft dit soort discussie's geen zin.

@TS moet eerst zorgen dat de driver voor HDMI-geluid geinstalleerd is.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan