geen geluid uit compaq presario CQ60 100-ED

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennart29

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
ik heb al n tijdje deze laptop, maar ik werd vista zat, dus heb ik XP geinstalleerd. Ik heb voor bijna alles de drivers kunnen downloaden, ook die voor mijn geluidskaart. Toch krijg ik geen geluid uit m'n laptop. Bij apparaatbeheer staat dat het apparaat correct werkt. Er staat bij de volgende drivers wel "locatie: onbekend":
videocodecs
mediabeheerapparaten
legacy-videovastlegapparaten
legacy-audiostuurproogramma's
audiocodecs
wat moet ik doen om het geluid te laten werken?

bedankt voor de snelle reactie, ik ben niet begonnen met de chipset drivers, en sommige van de vista-drivers werkten ook in xp, tenminste het zou kunnen dat het daar aan ligt, verder weet ik niet meer waar ik de rest van de drivers heb gevonden, die heb ik bij elkaar gegoogled

Je dient altijd te beginnen van het instaleren van chipsetdrivers.
en na een herstart de andere drivers.
Je zult dus ook op zoek moeten gaan voor die drivers

chipset?

Misschien een wat simpele vraag, maar wat houdt de chipset eigenlijk precies in?

enige optie?

bedankt, nu snap ik het een beetje, maar is het nogmaals opnieuw installeren van windows en daarmee alle drivers de enige optie om mijn geluid werkend te krijgen?

Alvast bedankt

windows opnieuw zou niet nodig zijn...

Je chipsetdrivers en na een hertsart de audiodrivers...

vraagje

moet ik dus eerst al mijn drivers de-installeren en daarna alles in de goede volgorde opnieuw?

bedankt!

Heel erg bedankt, ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niks geholpen, vervolgens ging ik naar windows update waar ik tot nu toe alleen de essentiële updates had geïnstalleerd, om windows klein te houden. Bij de optionele updates stond een update voor mijn geluid, met het installeren daarvan is het probleem opgelost, nogmaals bedankt voor alle snelle reacties, ben zeer tevreden over dit forum:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan