Geen geluid uit computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Ik heb een oude computer met Windows Xp erop hergeinstalleerd.
Nu heeft hij geen geluid meer. Ik sluit er boxxen op en ik heb ook een koptelefoon geprobeerd, maar nog steeds geen geluid.
Ik heb met Speccy gecontrolleerd maar erstaat geen geluidkaart aanwezig. Dat klopt niet want vroeger kwam er wel geluid eruit.
Ik heb ook voor drivers gecontrolleerd via apparatenbeheer maar hij kan geen driver vinden.

Iemand een idee? Of is er een programma die op drivers controlleerd en die gratis is?

bij apparaten met XP loop je inderdaad het risico dat er geen geluidskaart in zit. Tegenwoordig is dat een standaard geintegreerd onderdeel van een moederbord. In het verleden was een geluidskaart optioneel.
Omdat er kennelijk wel een audio-uitgang is, zou je toch verwachten dat er geluid in het ding zit...

Kijk eerst eens even of je ergens volume kan aanpassen. Niet alleen met een volumeknop, maar ook softwarematig. Ergens in cofiguratiescherm staat vast iets over volumecontrole.
Wa je ook nog even zou kunnen checken is of de geluidskaart (als die erin zit) niet uitgeschakeld is. Zie daarvoor configuratiescherm>appparaatbeheer Als daar ergens rode kruisjes of gele balletjes met een uitroepteken staan, is er iets aan de hand...

Yep de twede, er staat bij sommige apparaten iets dat met de audio te maken heeft een gele vraagteken
Hoe kan ik dat oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan