Geen geluid uit de boxen, wel uit de Tipteltelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavyuser

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn PC via de USB-poort een Tipteltelefoon aangesloten.
De driver daarvan heb ik geïnstalleerd, dacht ik ( maar kan verdwenen zijn door de PC-crash ). Hier skype ik mee. Het geluid doet het.

Als ik echter een filmpje van internet afspeel met Windows Media Player of een uitzending van Uitzending gemist ? wil beluisteren, dan hoor ik niets.

Als ik het volume op de boxen opendraai en ik ga surfen, dan komt er af en toe wel geluid uit ( waarschuwingspiep of foutmelding ), waardoor ik me halfdood schrik.
De boxen zijn aangesloten via één draad achter in de P.C..

Wie heeft een tip ? De geluidskaart doet het nog dus volgens mij.

Ik kan nog wat extra gegevens posten via Everesthome, mocht dat noodzakelijk zijn.

Prettig weekend,

Heavyuser

Laatst bewerkt:
Ga naar configuratiescherm, geluiden en kies edaar voor je computergeluiden je geluidskaart, daar saat nu je usb telefoon!

Het uitschakelen van mijn USB-device lukt wel. Dan hoor ik dus helemaal niets meer,hehe.

Het inschakelen van mijn geluidskaart lukte totnutoe niet.

Greetz,
:love:
Heavyuser

[x] Audio codecs

[x] Legacy-audiostuurprogramma's

[x] Legacy-videovastlegapparaten

[x] Mediabeheerapparaten

[x] USB-audioapparaat

[x] Videocodecs

Aldus,
:thumb:
Heavyuser

Ik denk dat de drivers van je andere audio-kaart verdwenen of beschadigd zijn. Zie je nergens een geel vraagteken/uitroepteken?

Hoi,
Ja onder apparaartbheer zie ik een geel vraagteken staan.

Bij "Overige apparaten" en bij "Multimedia-audiocontroller". Deze laatste staat
onder "Overige apparaten" ingedeeld.

Ik heb inmiddels opdracht gegeven om een nieuw stuurprogramma te installeren voor de Multimedia-audiocontroller, maar het zandlopertje...
Heb de PC ook nog even laten zoeken op de Windows XP-CD, maar krijg dan de mededeling dat het bijbehorende stuurprogramma voor de hardware niet gevonden kan worden.

Misschien heb ik nog ergens een CD, die ik bij de aankoop van de PC met de geluidsinstallatie heb meegekregen ?

Greetz,
:p
Heavyuser

Laatst bewerkt:
Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 320, 2400 MHz (18 x 133)
Moederbordnaam Asus P4VP-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8751A Apollo P4M266A
Systeemgeheugen 496 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/10/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

bron: Everesthome

Aldus,
:p
Heavyuser

Hoi,
Ik heb de originele CD met software van het moederbord toch nog gevonden en een driver geïnstalleerd voor de geluidskaart.
Het gele vraagteken is nu weg, maar nu dien ik nog de USB-audio uit te schakelen en de geluidskaart in te schakelen volgens mij. Want het geluid van uitzendinggemist komt nog steeds uit de telefoon en niet uit de boxen. Krijg er een beetje een stijve linkerarm van om een televisieprogramma door de telefoon te beluisteren. :cool:

Greetz,
:love:
Heavyuser

Dus nu naar configuratiescherm=> geluidsinstellingen en daar de telefoon wijzigen naar je geluidskaart

Fijn, nou doe alles het weer. :love: Ik zal de vraag even afvinken rechtsonder bij "vraag is opgelost".
Prettig weekend !
Inmiddels is het maandag en is het geluid weer uitgevallen. Ik zag een geel uitroepteken staan in het venster van apparaatbeheer bij de geluidskaart. Dat betekende dat de driver gecoruumpeerd was. Heb de driver opnieuw geïnstalleerd vanf de CD met de drivers en nu doet het geluid het weer. Gaat wel snel kapot dan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan