Geen geluid uit koptelefoon in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertje89

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Al tijden heb ik een zeer irritant probleem met mijn koptelefoon in Windows 7. Er komt namelijk helemaal geen geluid uit. Als ik de koptelefoon inplug (gewoon een 3.5 mm plug), dan wordt het geluid uit de speakers van mijn laptop wel gedempt, maar doet de koptelefoon het nog steeds niet. De koptelefoon en de ingang zijn niet stuk, want in Linux (op dezelfde laptop) werkt het allemaal wel vlekkeloos.

Ik heb al geprobeerd om de koptelefoon in te schakelen in het geluidsmenu, maar dat wil maar niet lukken. Daar geeft hij 'luidsprekers/koptelefoon' (hoogstwaarschijnlijk dus de speakers van de laptop) weer als standaardapparaat, en dat valt met geen mogelijkheid te wijzigen. Hij geeft ook 'communicatie koptelefoons' weer, maar die kan ik niet tot standaardapparaat maken. Ik kan klikken zoveel ik wil, maar er gebeurt niets. Overigens twijfel ik of dit mijn koptelefoon wel is, want hij wordt ook weergegeven als ik de koptelefoon helemaal niet ingeplugd heb.

Ik heb dus het sterke vermoeden dat het om een softwarematig probleem gaat, maar daar heb ik helaas niet veel verstand van. Wie o wie kan mij helpen? Alvast heel hartelijk bedankt!

Zijn de drivers van je geluidskaart wel goed geïnstalleerd?

Ik heb in apparaatbeheer geprobeerd de stuurprogramma's van de geluidskaart bij te werken, maar hij zegt dat ik de meest recente versie al heb.

Schakel hem uit of deïnstalleer de driver via apparaatbeheer en reboot, zet hem weer aan of installeer hem opnieuw, effe uitproberen.

Ik heb net de driver verwijderd en de computer opnieuw opgestart, en nu is het probleem verholpen! Allebei hartelijk bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan