Geen geluid uit laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxlieke

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2012
Deze vraag is al vaker gesteld, maar de antwoorden erop waren niet op mij van toepassing.

Mijn laptop speelt opeens geen geluid af, maakt niet uit of het via internet is of itunes. Als ik een koptelefoon in mijn laptop steek
hoor ik daar wel gewoon geluid uit. Verder staat mijn geluid niet op gedempt ofzo..
Nou heb ik een beetje rond gezocht op mijn laptop en kwam ik op een gegeven moment uit bij apparaatbeheer, en onder 'overige apparaten' stond het 'Base System-apparaat' met een geel driehoekje met een ! erin. Als ik met mijn rechtermuisknop erop drukte en op 'stuurprogramma's bijwerken' drukte kreeg ik de melding dat hij hem niet bij kon werken omdat de een onbekende fabrikant is.

Ik heb (voor zover ik weet) ook niks op mijn laptop gedownload of ervan af verwijderd dat het veroorzaakt kan hebben.

Alvast bedankt!

Zoek de drivers op van de fabrikant en installeer deze, dat zal op zijn minst dat driehoekje met uitroepteken wegnemen en ik weet bijna zeker dat je geluid het dan ook weer doet ;)

Ik kan nergens vinden wat de fabrikant is? Bij eigenschappen staat leverancier ; onbekend

welk merk staat er op de laptop? Typenummer kan je vaak onderop aflezen ergens op een sticker.

en nu google gebruiken om te zoeken en dan vind je dit: klik

Een beetje inbreng van jezelf moet niet zo moeilijk zijn toch?

Ja deze had ik al gevonden.. maar werkt helemaal niet.
ik heb een windows 7 ultimate 64 bit. Dus ik dat bestandje bij 'driver-audio' gedownload en alles.. maar geen resultaat

Je moet de driver na het downloaden ook nog wel installeren he.......

dat snap ik. En ook gelijk opnieuw opgestart enzo, geen resultaat

En verplaatst van audio en videoapparatuur naar laptops.
Laptops vallen daar niet onder

Hij is nog bezig met downloaden/installeren. Ik moet nu eten en vanavond werken, als ik terugkom ga ik ermee verder en zal ik laten weten of het is gelukt!

Helaas niet gelukt, heb alle ontbrekende en verouderde drives opnieuw gedownload & geïnstalleerd maar nog steeds geen geluid (ook na opnieuw opstarten niet). Er staat onderin mijn beeldscherm wel dat 'Intel Active Management Techonology' is uitgeschakeld en als ik hem wil inschakelen ik contact op moet nemen met de systeembeheerder. Kan dit er iets mee te maken hebben? Ik kan me niet herinneren dat ik het heb uitgeschakeld.

Hoe moet dat precies? :$ Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen.

Als je bedoeld dat ik dat moet doen met 'intel active management technology, dan lukt dat niet.. ik kan het programma niet openen en als ik rechtermuisknop doe krijg ik alleen status weergeven of afsluiten. Als ik op status weergeven druk krijg ik dit; Naamloos.png

Ik denk dat de luidsprekers gewoon kapot zijn want heb nu echt alles geprobeerd.. Toch bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan