geen geluid uit linker speaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

name100

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Ter informatie dit staat los van de dc7800 beslaat andere computer zie andere topic

hallo,

Ik heb een computer waar de linkerspeaker het niet doet.
Dacht eerst dat het aan mijn speakerset lag was namelijk niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar nu ik een nieuwe heb houd ik dit probleem nog steeds.
heb winxp

Heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren geen succes
Realtek HD audio manager X
AC'97 X

Verder is alles goed geïnstalleerd en ingesteld.
mijn frontpanel doet ook beetje raar en dan vooral met mijn geluid die uit mijn koptelefoon moet komen(dit doet het namelijk niet altijd)

zou dit nu kunnen liggen aan mijn onboard geluidskaart dat die niet meer helemaal lekker is of is er nog een andere oplossing die ik kan proberen voordat ik een nieuwe audio kaart moet kopen of nog erger een hele nieuwe moederbord.

Het herinstalleren van de computer had ook geen zin. hield nog steeds het probleem.

als er vragen zijn hoor ik het gerust en hoop dat jullie het antwoord weten bedankt

(ps. heb al op google gekeken maar er staan geen oplossingen voor dit precieze probleem en/of heb ik al geprobeerd en deden het niet)

Met vriendelijke groet,

name100

Als eerste "hoe oud is de pc"
Als je zelf al aangeeft dat je met de headset OOK problemen hebt, lijkt het me vrij veilig te zeggen dat er waarschijnlijk iets met de onboard geluidskaart aan de hand is.
Je zal even moeten kijken wat goedkoper is ... een aparte geluidskaart of een nieuw moederbord (verschil in prijs en kwaliteit is enorm).

Ik hoop dat ik het bij het goede eind heb. Misschien weet iemand anders nog een betere.

Hoi,

Als je onder apparaatbeheer bij je geluidskaart geen geel uitroepteken ziet ten teken dat de juiste driver niet is geïnstlleerd, dan krijg je welhaast de indruk dat hij inderdaad naar de filistijnen is ....

hij is idd niet meer een van de nieuwste ik hoop idd dat het niet kapot is want heb niet zo'n zin om dat ding nu te vervangen (weet zijn leeftijd niet precies maar kan gerust zeggen minimaal 3 jaar)

had ook al het idee dat hij kapot zou zijn maar hoopte het niet...
ik wacht ngo even af wat andere mensen denken hopelijk wel een hardware of software fout of iets dergelijks.

Met Vriendelijk Groet,
Ddoeg

name100

Kan je doen, maar ik verwacht niet dat je het antwoord krijgt wat je graag wilt horen.
Er zijn nu al twee mensen die bevestigen dat het aan de hardware ligt omdat je apparaatbeheer geen fouten (in de software) aangeeft. Dan kan het alleen nog maar kapotte hardware zijn.

hij is idd niet meer een van de nieuwste ..... (weet zijn leeftijd niet precies maar kan gerust zeggen minimaal 3 jaar)

Ach ... ik heb hier een pc staan uit het groentevak van AH-xl (Micromaxx ... ehh. Medion dus) die werkt nog prima en is zeven jaar oud .....

had ook al het idee dat hij kapot zou zijn maar hoopte het niet...
ik wacht ngo even af wat andere mensen denken hopelijk wel een hardware of software fout of iets dergelijks.

Om de prijs van een andere geluidskaart hoef je 't niet te laten hoor ... hier een paar voorbeelden bij Paradigit ... zit toevallig ook nog in je 'buurt' :p

bedankt ik zal wel even kijken

ps: is vlngs mij wel een mooie pc:D

Ddoeg

name100

mensen ik hou dit op ouderdom en mogelijk kapot ik wil jullie allen bedanken voor jullie tijd.

ik heb besloten om hem nu niet nieuwe audio en/of moederbord te geven 'k wacht wel tot ik een nieuwe pc koop of ergens oude componenten kan krijgen van vrienden van me.

hartelijk bedankt

met vriendelijke groeten,

name100

opgelost

Deze is opgelost,

Er bleek een kleine zwarte residu op het moederbord te zitten,
(vonk?) zal het nooit weten...

De kast bleek iig het probleem te zijn.
Het was zo een speciale kast te zijn waar je de temperatuur op kon zien welke defect was,

hierdoor is mogelijk het moederbord kapot gegaan want later gingen ook andere onderdelen van de computer te haperen.

na vervanging van de kast, nieuw moederbord, nieuwe muis + toetsenbord + speakers werkt hij weer zoals het hoort

dure grap maar ach wat moet je anders..

met vrindelijk groet,

name100

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan