Geen geluid via 3,5 mm jacket

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag mensen

Ik heb sinds ik windows 10 in dual boot gedaan heb geen geluid meer via mijn koptelefoon

Maar geluidgaat wel nog

Als ik koptelefoon insteek valt het geluid van de luidsprekers op laptop uit maar ik krijg geen geluid in koptelefoonheb al verschillende oortjes en koptelefoons gebruikt

Weet iemand hoe ik dit oplos ik zit op windows 8.1

UPDATE: Heb via teamviewer proberen te helpen geen resultaat. Drivers willen niet installeren van de acer website, ook handmatig zoeken in die map heeft geen effect. Uit een lijst met onderdelen kiezen wil ook niet werken. Gescand op registerfouten, zijn eruit gehaald, werkt ook niet.

Iemand misschien een andere oplossing?

Bij het installeren met een setupp van de acer site krijg ik bij elke versie dat ik installeer de foutcode
realtek
0x0000000D

Als ik installeer via apparaatbeheer en dan stuurprogrammas handmatig installeren dan krijg ik de melding kan niet worden geinstalleerd
Geen geldige gegevens

Dit is allemaal op de partitie en het os van windows 8.1 dat ik die fouten krijg
Maar doordat drivers niet installeren en ik al de audio drivers eraf heb gedaan heb ik dus geen geluid meer van nergens meer

Koffiewafel heeft dit ook gedaan
ja je moet bij Apparaatbeheer, al je geluiddrivers verwijderen
dan met CCleaner je register schoonmaken

Bovenstaande hielp ook niet

Laatst bewerkt:
Dag mensen

Het is half opgelost, met een refresh is het opgelost maar oorzaak of oplossing niet gevonden.
dnties heeft een 2 tot 2 uur en 30 minuten een sessie teamviewer gedaan op mijn laptop.

Wat hij heeft geprobeerd is alles van registerwaarden enzo terug naar standaard te doen,
Een scan op fouten van os heeft ook niets opgeleverd

dnties heeft geprobeerd om via pnputil de driver handmatig te 'injecteren' in driver store, om zodoende zo te installeren, maar daar kreeg hij dezelfde melding(ongeldige gegevens)
Ook een uitgebreide zoekactie heeft niets opgeleverd, geen enkele oplossing hielp. Blijkbaar heeft de melding 'ongeldige gegevens' vaak met een printer te maken, maar dnties zei dat hij nog nooit zo een melding heeft gezien en al zeker niet bij audio.

Ik heb dan nog geprobeerd via apparaatbeheer en dan oudere hardware toevoegen van dezelfde stap te doen als dnties maar ik kreeg ook de melding ongeldige gegevens.

Drivers van fabrikant geprobeerd van ondersteuningssites en etc. Leverde niets op.

Achter een heel tijdje heb ik toch besloten om een system refresh te doen, geluid is terug en geen probleem met drivers. Maar geen enkele driver moeten installeren(werkt out of the box)
Nogmaals dnties heeft dit in zijn carriere nooit meegemaakt.

Dus is opgelost maar oorzaak is zoek

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan