Geen geluid via diplayport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammetje013

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik heb een nieuwe HP elitebook 8540w
Met ATI grafischekaart en een displayport uitgang en geen hdmi uitgang, dus heb ik een kabel gekocht die van dp hdmi maakt, deze kabel ondersteund dp 1.1.
Nu krijg ik alleen maar beeld op mijn tv en geen geluid.
Nu zag ik dat je het geluid van speakers notebook uitmoest zetten en van digitale uitgang aan, maar bij audio instellingen staat ATI hdmi out, not plugged in?
Maar er zit ten eerste geen hdmi op mijn notebook en ten tweede de kabel zit wel in de displayport.
Kan iemand mij vertellen hoe ik toch geluid in mijn tv/versterker krijg via de displayport?

alvast bedankt!

ps. ik heb windows 7 enteprise (engelse versie)

Hallo,

Ik heb nog wat op internet gezocht en verschillende drivers geinstalleerd maar niks werkt:S
Er komt nooit een nieuw device bij playback devices na het installeren van een driver, en de ATI hdmi device krijg ik ook niet aan de praat.
Weet niemand wat het probleem is?

Alvast bedankt!

Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde laptop.
Heb je er inmiddels al een oplossing voor gevonden?
Of iemand anders misschien?

Bedankt alvast.

Hallo,

ik heb me ook laten vangen: een passieve adapter (gewoon kabel zonder extra componenten) is enkel Displayport 1.1a compatibel en dit ondersteund geen geluid. Mijn referentie

De actieve adapter vond ik hier.
Ik ga er zo eentje bestellen en hoop dat dit het oplost.

Het is blijkbaar niet algemeen doorgedrongen dat geluid over Displayport naar HDMI niet zo evident is want ik ging op zoek naar andere adapters maar deze waren niet eenvoudig te vinden.

Ik sluit dit topic gezien de levensduur ervan. Misschien hebben andere mensen nog wat aan je tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan