Geen geluid via HDMI na installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wtbevo

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Op de Acer aspire 8930G werkt het geluid via de HDMI aansluiting niet meer na installatie Windows 7. Beeld overdracht naar TV werkt wel goed. Scherm past zich ook automatisch goed aan.
Controle op drivers uitgevoerd. Zijn up to date.
Onder apparaatbeheer staat onder Besturing voor geluid:
NVIDIA High Defenition Audio en
Realtek High Defination Audio
Hoe kan ik dit oplossen?

En je kan het wel gewoon op je laptop beluisteren? Je mist geen codecs ofzo?
Dit al ingesteld?:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid > Selecteer tabblad Afspelen
selecteer S/PDIF interface > Als standaard instellen.

En je kan het wel gewoon op je laptop beluisteren? Je mist geen codecs ofzo?
Dit al ingesteld?:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid > Selecteer tabblad Afspelen
selecteer S/PDIF interface > Als standaard instellen.

Ik blijf het geluid via laptop horen.
Codecs zegt mij niets
S/PDIF interface krijg ik niet te zien

Stel Realtek Digital Output eens in als Standaard en probeer het dan eens met de hdmi kabel.

Stel Realtek Digital Output eens in als Standaard en probeer het dan eens met de hdmi kabel.

Helaas, nu geen geluid meer op tv maar ook geen geluid op pc na verwijderen HDMi kabel.
Vervolgens pc uitgezet en op nieuw opgestart. Zelfde resultaat.

Ook ander HDMI ingang op tv geprobeerd. geen resultaat

Dat klopt, je moet als je weer via je PC wil luisteren je luidsprekers als standaard instellen.

[Edit]
Zet wel de Realtek Digital Output even op Standaard als je dit gaat testen:
Klik is één maal op Realtek Digital Output, en dan Eigenschappen.. Staat bij het tabblad Niveaus het volume op 100?
Ook bij "Ondersteunde indelingen" kun je een aantal dingen aanvinken en testen om zo te kijken wat geschikt is voor jouw tv.

Ook kun je nog proberen:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > NVIDIA Control Panel > Change Resolution > Selecteer je HDMI beeldscherm in stap 1 > Verander de Connector in "HDMI-HDTV (Audio-Enabled)" in stap 2 > Klik dan op Toepassen/Apply
[/Edit]

Laatst bewerkt:
Dat klopt, je moet als je weer via je PC wil luisteren je luidsprekers als standaard instellen.

[Edit]
Zet wel de Realtek Digital Output even op Standaard als je dit gaat testen:
Klik is één maal op Realtek Digital Output, en dan Eigenschappen.. Staat bij het tabblad Niveaus het volume op 100?
Ook bij "Ondersteunde indelingen" kun je een aantal dingen aanvinken en testen om zo te kijken wat geschikt is voor jouw tv.

Ook kun je nog proberen:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > NVIDIA Control Panel > Change Resolution > Selecteer je HDMI beeldscherm in stap 1 > Verander de Connector in "HDMI-HDTV (Audio-Enabled)" in stap 2 > Klik dan op Toepassen/Apply
[/Edit]

Bij mij NVIDIA configuratiescherm > resolutie wijzigen > beeldscherm wordt automatisch gekozen. Ik kan de stap Verander de connector niet vinden. Kan alleen de beeldscherm instellingen wijzigen door schuifbalken.

Hij stond aangesloten op je tv op het moment dat je bij je Nvidia Control Panel ging kijken?
En andere settings gebruiken en testen dmv vinkjes zetten en weghalen heeft ook geen zin?

Laatst bewerkt:
Hij stond aangesloten op je tv op het moment dat je bij je Nvidia Control Panel ging kijken?
En andere settings gebruiken en testen dmv vinkjes zetten en weghalen heeft ook geen zin?

Klopt, ik krijg geen enkele mogelijkheid tot het zetten van vinkjes. Heb waarschijn maar 1 keuze mogelijkheid.

En bij het tabblad geavanceerd? Heb je daar een dropdownmenuutje waar je verschillende Standaardindelingen kunt selecteren en testen? Zo ja, probeer die allemaal eens! ;)

En bij het tabblad geavanceerd? Heb je daar een dropdownmenuutje waar je verschillende Standaardindelingen kunt selecteren en testen? Zo ja, probeer die allemaal eens! ;)

Niet in mij versie nvdia-configuratiescherm (versie 2.5.405.01)
ben alle mogelijkheden langs geweest onder taken :confused:

Ok we gaan een beetje duidelijkheid scheppen:

Om het volgende te proberen moet je even de laptop aansluiten op je tv met behulp van je HDMI kabel.

Ik bedoelde dat van die vinkjes niet in het Nvidia Control Panel, maar hier:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid > Tabblad Afspelen > Realtek Digital Output, en dan Eigenschappen..
  • Hier vind je in het tabblad Geavanceerd dat dropdownmenu waar je verschillende Standaardindelingen kunt selecteren en testen? Zo ja, probeer die allemaal eens! Je kan op het luidsprekertje klikken
  • Ook vind je hier het tabblad "Ondersteunde indelingen". Hier kun je een aantal dingen aanvinken, uitvinken en testen om zo te kijken wat geschikt is voor jouw tv.

Mocht dit allemaal niet baten (Hou je HDMI kabel aangesloten), ga je naar Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Realtek HD Audio > Digital Output. Staat de Volume schuifbalk hier helemaal naar rechts en geen kruis in/achter het blauwe luidsprekertje rechts van de schuifbalk?

Laatst bewerkt:
Ok we gaan een beetje duidelijkheid scheppen:

Om het volgende te proberen moet je even de laptop aansluiten op je tv met behulp van je HDMI kabel.

Ik bedoelde dat van die vinkjes niet in het Nvidia Control Panel, maar hier:
Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid > Tabblad Afspelen > Realtek Digital Output, en dan Eigenschappen..
  • Hier vind je in het tabblad Geavanceerd dat dropdownmenu waar je verschillende Standaardindelingen kunt selecteren en testen? Zo ja, probeer die allemaal eens! Je kan op het luidsprekertje klikken
  • Ook vind je hier het tabblad "Ondersteunde indelingen". Hier kun je een aantal dingen aanvinken, uitvinken en testen om zo te kijken wat geschikt is voor jouw tv.

Mocht dit allemaal niet baten (Hou je HDMI kabel aangesloten), ga je naar Start > Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Realtek HD Audio > Digital Output. Staat de Volume schuifbalk hier helemaal naar rechts en geen kruis in/achter het blauwe luidsprekertje rechts van de schuifbalk?

Allemaal precies zoals je omschrijft maar helaas geen geluid

Dan houdt het op voor mij :eek:
Ik heb m'n best gedaan :confused:
Enige dat ik kan zeggen is kijk nog eens op de acer site of je alle drivers echt hebt geinstalleerd en/of dat je misschien nog wat in je tv moet instellen wat betreft volume?

Dan houdt het op voor mij :eek:
Ik heb m'n best gedaan :confused:
Enige dat ik kan zeggen is kijk nog eens op de acer site of je alle drivers echt hebt geinstalleerd en/of dat je misschien nog wat in je tv moet instellen wat betreft volume?

Hartstikke bedankt in ieder geval, ik kijk verder. Als ik iets vind zal ik het je nog melden.:thumb:

Ik weet hoe

Beste,

Ik weet hoe je het probleem kan oplossen: ga naar afspeelapparaten en klik met rechtermuisnkop op HDMI, klik dan op "als standaartapparaat instellen" en dan meot het werken ;)

Mvgr, Elwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan