geen geluid via koptelefoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edo

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2000
Hier een probleem wat niet echt irritant is dus heb ik
eigenlijk nooit echt moeite gedaan om te kijken wat er is.
Bij alle pc's die ik heb gehad heb ik ooit eens het stekkertje van een koptelefoon aan de voorkant in het daarvoorbestemde gaatje van de cd speler
gestoken, en ik heb nog nooit geluid gehoord op deze
manier. Ik heb dit probleem altijd omzeild door de koptelefoon in te pluggen in het gaatje waar de speakers in zitten, maar weet iemand de oplossing voor
dit wellicht heel eenvoudige verschijnsel.
Waarvoor bij voorbaat dank

:)

dat gaatje zal alleen maar geluid van een audio cd doorspelen
zie het als de aansluiting van een walk-man

Game en windows geluiden komen daar dus nooit doorheen

De aansluiting voor in de cdrom is alleen maar te gebruiken als je een cd hierin af wilt luisteren.
Voor games en alle andere geluiden wat via je geluidskaart word geproduceerd zul je gebruik moeten maken van de aansluitingen die daar op zitten

Mocht je wel een muziekcd in je cdrom hebben liggen....

Kijk dan in je kast of er een kabel van je cdrom speler naar het moederbord gaat (een audiokabel)

Geplaatst door m@rio
Mocht je wel een muziekcd in je cdrom hebben liggen....

Kijk dan in je kast of er een kabel van je cdrom speler naar het moederbord gaat (een audiokabel)

Klopt M@rio maar hij heeft het erover dat hij via de koptelefoon aansluiting in de cd-rom speler geen geluid heeft.
Daar heeft die audio kabel dus geen invloed op.

En daar komen dus geen Windows en Games geluiden door alleen maar van een audio cd :):)

Dat klopt maar ik kan nergens lezen dat het om windows geluiden en game geluiden gaat.

Ben benieuwd wat Edo nu bedoelt

no sound via koptelefoon

Om te beginnen dank voor alle reacties, ik bedoelde eigenlijk geluid van een cd-rom want audio-cd's speel ik bij voorkeur af via de stereo :D , maar ik heb er bij wijze van proef net een audio-cd ingedaan en ook dan krijg ik geen geluid via de koptelefoon, met die koptelefoon is overigens niks mis.
Overigens M@rio heb ik bij het inelkaar zetten van de pc alleen maar een kabeltje van de speler naar de geluidskaart aangebracht, dus niet zoals je voorstel kabeltje naar mobo : zou dat het zijn :eek: ?

nog steeds geen idee

OK maar het is nog steeds niet opgelost :confused:
er is geen enkele cd waarvan het geluid vanaf de koptelefoonaansluiting beluisterd kan worden ; wat is dan eigenlijk het nut van dit gaatje :8-0: :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan