geen geluid via laptop speakers, wel via koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

neluzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Hallo,

Ik heb een vraagje over een mijn laptop geluid. Ik heb van het weekend de originele herstel cd gebruikt van mijn asus K53sv laptop. Hiervoor deed al mijn geluid het gewoon.

Echter nu naar deze herinstallatie doet mijn geluid het niet meer via de speakers, maar wel via de koptelefoon. IK heb van alles al geprobeerd. De drivers verwijderen en opnieuw installeren maar dit mocht niet baten. Bij apparaatbeheer geeft hij geen foute aan en zegt dat alles juist is geinstalleerd en correct werkt.

Het enige wat ik misschien een beetje raar vind is het volgende wat ie aangeeft, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

21jsrv4.png

Ik draai momenteel windows 7 home premium.

Alvast bedankt voor de hulp

Wat hij aangeeft is gewoon goed, je ATAPI interne stekker zegt het al, die stekker zit intern voor je laptop speakers ;)

Ja, oke.. Ik kan me niet herinneren het ooit eerder te hebben gezien, dus ik dacht ik meld het er maar bij. Ben me ten einde raad wat ik nog meer kan proberen. Kan het zijn dat er iets aan de binnenkant van mijn laptop los zit of iets dergelijks? Hij is namelijk afgelopen week voor reparatie weg geweest.

Mm, het is wel raar dat hij na de reperatie het niet meer doet. Het zou ook eventueel fout in de bios ingesteld zijn, voor de rest weet ik het niet precies, heb namelijk zelf geen laptop. Wel weet ik dat die interne stekker er altijd staat ;)
Heb zelf ook gehad dat ik vroeger me pc wegbracht voor reperatie, en toen hadden ze ook heel me geluid verkeerd ingesteld, maar weet niet meer precies wat er toen fout was..

Ja, ik weet dus niet precies of hij het wel deed toen ik hem terug kreeg heb hem namelijk meteen herinstalleert naar originele asus software.. Met officiele asus drivers cd.

De drivers moeten wel goed geinstalleerd zijn omdat je koptelefoon het wel doet ;) Verder niks verkeerd in de software ingesteld? Anders zou ik het echt niet weten :(

Ja, ik kan me niks bedenken wat ik fout heb kunnen instellen. Heel apart...

Nou mijn probleem is opgelost, ik ben vandaag terug gegaan naar de computer winkel, en achteraf bleek dus dat ze vergeten waren het stekkertje van me speakers weer in te pluggen. Toch bedankt allemaal voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan