Geen geluid via optische uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beer93

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een 5.1 Home Cinema set van Jamo gekocht. Het gaat om deze set: http://www.jamo.com/eu-en/products/a-402-hcs-12-description/. Nu heb ik al geprobeerd wat cd's erop af te spelen. Dat werkt prima.

Ik probeerde de set op mijn PC aan te sluiten via een digitale optische kabel. Jammer genoeg kwam er geen geluid uit de speakers. Ik heb gecontroleerd of de optische uitgang als standaard stond ingesteld en dat was het geval. Ook stond de receiver ingesteld op 'Optical' als source.
Ik heb het ook via de analoge uitgang geprobeerd en dat werkt wel.

Ik heb nog iets vreemds ontdekt:
Als ik via het configuratiescherm naar audioapparaten ga, naar de eigenschappen ga van de optische uitgang en dan in het tabblad 'Ondersteunde indelingen' op testen klik (bij de frequenties 44,1 kHz en 48,0 kHz) krijg ik wél de testtoon te horen. Het is zelfs zo dat als ik de test uitvoer, terwijl ik een geluidsbestand afspeel, ik gewoon het geluidsbestand door de speakers kan horen voor zolang de test duurt.:eek:

Mijn moederbord type (met onboard geluidskaart) is trouwens Asus M4A79T Deluxe en ik gebruik Windows 7.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.:)

Beer93

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan