geen geluid via speakers, alleen hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Vandaag heb ik mijn PC teruggezet naar fabrieksinstellingen, omdat hij steeds trager werd.
Ik heb al mijn drivers correct geinstalleerd, nu zit ik met een vriend op skype, en al het geluid komt nu binnen via mijn headset (muziek, filmpjes, etc)
ipv mijn speakers, ik wil nu dus dat alleen het gespreksgeluid via mijn headset komt en de rest via mijn speakers, maar het lukt me niet om dit in te stellen, ik heb deze problemen nog nooit eerder gehad.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Welk merk en type geluidchip zit er om het mobo?
Via de configuratiesoftware van het desbetreffende merk kun je meestal alles goed instellen, indien jack voor alles en een Realtek audiochip is het bij geavanceerde geluidsinstellingen.
Indien bij een usb headset bij de audio in het configuratiescherm of via rechtermuisklik luidsprekericoon in de systeemtray.

Ik heb een realtek chip, en alles is een jack-aansluiting.
Voordat ik mijn pc had terug gezet naar fabrieksinstellingen was het wel goed ingesteld, alleen ik weet niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.

rechtermuisknop op luidspreker icoontje heb ik alle mogelijke opties al geprobeert maar dat werkt ook niet.

Ik heb ook zo'n soort probleem gehad, ik heb een ****h speakerset met booster, maar onder Fedora Linux 20 deed die het goed tot min groene stekkertje stuk ging. Met tape gemaakt maar toen ik Fedora opnieuw wilde installeren zat er een bad blok in mijn distributie disk. Nu ben ik teruggegaan en alles doet het prima, behalve de driver voor het skype geluid, Windows7 Professional 32 bit, samen Fedora op 'e'en disk , Fedora 64 bit met Intel 64 bit doet het niet met skype, geef uitsluitend ruis.

Vink

Dat icoontje heb ik niet in mijn systeembalk, maar wel iets met Realtek HD audio manager, ik weet niet of je die bedoelt?
Ik weet wel dat ik de realtek drivers heb geinstalleerd met een cd-rom die ik bij deze pc heb gekregen.

Dat icoontje heb ik niet in mijn systeembalk, maar wel iets met Realtek HD audio manager, ik weet niet of je die bedoelt?
Ik weet wel dat ik de realtek drivers heb geinstalleerd met een cd-rom die ik bij deze pc heb gekregen.

Ja, dat is dezelfde die dubbel geklikt en bij de geavanceerde apparaatinstellingen gekeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan