Geen geluid, volgens apparaatbeheer werkt hij echter correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Na wat gedoe met mijn computer (wilde dvd en cd statin niet meer herkennen) besloten tijdelijk mijn harde schijf van een andere computer er in gestoken, dus hij doet het weer het volgende probleem.
De computer waar ik het probleem op heb, had een soundcard die in apparaatbeheer als Creative SoundMax stond alvorens ik Windows XP Home opnieuw probeerde te installeren, dat ging niet helemaal goed, want opeens wilde hij mijn dvd en cd rom stations niet meer herkennen :confused: en dus kon ik Windows installeren wel vergeten.
Nu heb ik gelukkig weer beeld dankzij een andere harde schijf waar alles nog op stond en ook die computer had een Creative SoundMax, maar blijkbaar is het toch niet helemaal compatible.:shocked:
Dus nu probeer ik het stuurprogramma te vinden/installeren dat bij de geluidskaart hoort, op de Windows CD staat alleen maar Intel, dus heb ik hem ingesteld als Intel AC'97, dat werkte op de andere computer ook.
Op deze dus niet maar geeft in Apparaatbeheer wel aan "Dit apparaat werkt correct", maar er komt dus geen geluid uit mijn speakers:shocked:.
Ja het volume in de Windows volumeregeling EN van de speakers zelf staan open, er staan geen "Dempen/mute" hokjes aangevinkt en de speakers heb ik geprobeerd op mijn gsm en ze werken.
Maar uit de computer dus geen geluid:mad:.
Dit zijn volgens mij de belangrijkste gegevens van de computer om de juiste driver te vinden, wie o wie kan mij helpen?
Operating System System Model
Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland) No details available
Processor a Main Circuit Board b
2,60 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
Hyper-threaded (2 total) Board: ASUSTeK Computer Inc. P4P800 Rev 1.xx
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 1009.008 07/21/2003

Even samenvatten:
Je hebt dus een harde schijf, waar XP op staat, uit een andere PC gehaald om jouw PC te laten werken....

Dat werkt hoogst zelden (alleen als, moederboard, chipset, CPU etc. PRECIES hetzelfde zijn lukt dat... misschien)

Waarschijnlijk heeft de andere PC een ander chipset en werkt daardoor het geluid (en waarschijnlijk nog een aantal andere dingen) niet meer...

Enige oplossing: XP opnieuw installeren.... (als je de schijf van die andere PC wilt blijven gebruiken)

Of via de repair console proberen de oude XP te herstellen.

Dit was minder rigoureus, neemt maar een paar minuten in beslag en detecteert automatisch welke driver je nodig hebt (bij een Asustek moederbord dan).
Ik kon die dus nergens vinden (omdat in google tegenwoordig al die zogenaamde "free driver distributors" allemaal bovenaan staan ipv de fabrikant zelf)
Maar dit was de oplossing dus
http://support.asus.com/download/download.aspx?model=P4P800&os=17&SLanguage=en-us
Toch heel wat minder werk dan een hele XP install:D
Ik heb weer geluid:thumb:

Laatst bewerkt:
Knap gedaan! Is inderdaad ook een oplossing, maar werkt niet altijd even lekker (oude drivers blijven dan "zieken").

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan