Geen geluid wanneer de PC aangesloten is op de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renier24

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hallo beste computer techneuten,

Ik heb sinds kort het spel Fallout: New Vegas op mijn Windows 7 PC en dit werkt normaal goed op een gewone PC monitor, maar wanneer ik hem via een HDMI kabel op de TV aansluit heb ik wel goed beeld alleen helemaal geen geluid.

Het geluidskastje is een apart stuk hardware en zit dan ook apart aangesloten op de PC, maar wanneer ik dus de HDMI kabel die in de TV zit op mijn PC aansluit valt al het geluid van de PC weg.

Ik heb al best wat liggen proberen met de hardware, andere geluidskastjes en allebei de schermen tegelijk eraan, wisselen tussen welke als hoofdscherm ingesteld staat, een andere (nieuwere) HDMI kabel, maar telkens maar weer valt het geluid weg als ik de HDMI kabel aansluit op m'n PC.

Dus ben ik vrij wel ten einde raad omdat ik het spel wel graag op het grote scherm van m'n TV wil spelen maar zonder geluid is dit uiteraard niks.

Is dit voor jullie een bekend probleem of weten jullie hiervoor een (eventuele) oplossing?

Alvast bedankt,

Renier

Wat dacht je van de instellingen van je geluid? Die schakeld nu waarschijnlijk automatisch door naar HDMI(en deze kan alleen beeld ontvangen).

Ik ben niet zo'n pro hoor, maar volgens mij gaat het geluid ook via de HDMI kabel weg naar je tv... Ik heb zelf een nvidia kaart waar ook nvidia HDMI output opzit.

Als je rechtermuisknop op het icoontje van de speaker doet, rechtsonder bij je klokje, en dan naar geluiden gaat onder het tap afspelen zie je welk geluidsapparaat ingeschakeld is. Als je nou die HDMI sound output uitschakelt en je gewone geluidskaart ( bijv luidsprekers) inschakeld zou het in principe goed moeten komen.

Succes

Ik ben niet zo'n pro hoor, maar volgens mij gaat het geluid ook via de HDMI kabel weg naar je tv... Ik heb zelf een nvidia kaart waar ook nvidia HDMI output opzit.

Dit werkt dus niet altijd. Daarom zeg ik het ook even.

Als je rechtermuisknop op het icoontje van de speaker doet, rechtsonder bij je klokje, en dan naar geluiden gaat onder het tap afspelen zie je welk geluidsapparaat ingeschakeld is. Als je nou die HDMI sound output uitschakelt en je gewone geluidskaart ( bijv luidsprekers) inschakeld zou het in principe goed moeten komen.

Succes

Ah, echt bedankt!

Dat het eigenlijk nog zo simpel lag, ik had er niet eens aan gedacht.. en daar had ik me dan al bijna twee dagen aan rot geërgerd.

Maar in ieder geval heel erg bedankt, man!

Tip : Voor sommige die nog steeds geen geludi hebben , probeer dit : schakl het geluid uit zodat het HDMI kabel, alleen aan staat , het zou moeten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan