Geen geluid wel de driver geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

princesslisa

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Hallo allemaal,
Ik had toen ik de laptop kreeg(van een kennis) windows vista erop maar omdat er nog zoveel troep op stond van de vorige eigenaar had ik windows xp erop gezet.
Ik had toen vista er nog op stond geen problemen met het geluid maar toen ik windows xp erop deed deed mijn geluid het niet meer en had 10tale drivers geprobeert,
Gister heb ik windows xp sp3 erop gedaan maar hielp ook niet weer geen geluid,
Dus vandaag heb ik een nieuwe windows xp versie gedownload op een cd gezet en geinstalleerd op de laptop weer geen succes.. ik krijg wel dat geluidknopje te zien onder bij die balk ik krijg geen meldingen als ik muziek afspeel dat er iets fouts is ofzo ik heb geen geel uitroepteken of vraagteken bij apparaatbeheer dus daar ligt de fout niet.
De laptop zelf heeft een sticker van windows xp dus eigenlijk issie van oorspong al windows xp dus waarschijnlijk zit er ook een geluidskaart in voor windows xp want er is niet aan gerommeld.

Wat kan ik doen??

De laptop is trouwens een Acer aspire 3000 WLMI 4002

bedankt!!

Hoi,
welkom op Helpmij
Gewoon bij Acer downloaden? (audiodriver).
Als je opnieuw installeert moet je alle drivers opnieuw installeren van de fabrikant. Die zitten bij XP niet in het besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij
Gewoon bij Acer downloaden? (audiodriver).
Als je opnieuw installeert moet je alle drivers opnieuw installeren van de fabrikant. Die zitten bij XP niet in het besturingssysteem.
Ik heb alles al geinstalleerd:) toen ik windows xp geinstalleerd heb en toen die klaar was heb ik gelijk de drivers geinstalleerd staat als het goed is ook in mijn post

Uit je post kan ik niet opmaken dat je alle drivers van Acer hebt gedownload. Je hebt het over geluidsdrivers en dat je er een 10-tal hebt geprobeerd maar je geeft verder niet aan waar die drivers vandaan komen.
Ga naar apparaatbeheer klik rechts op je geluidskaart en kijk bij eigenschappen of het apparaat correct werkt.
Verwijder hier evt. het stuurprogramma (=driver) en installeer het opnieuw, met de originele driver van de Acer-site.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij nogal makkelijk (kostte me 5 minuten):
Download deze driver, en pak 'm uit.
In de submap Audio\WDM staat dan dan de XP driver.

Succes,

Tijs.

Uit je post kan ik niet opmaken dat je alle drivers van Acer hebt gedownload. Je hebt het over geluidsdrivers en dat je er een 10-tal hebt geprobeerd maar je geeft verder niet aan waar die drivers vandaan komen.
Ga naar apparaatbeheer klik rechts op je geluidskaart en kijk bij eigenschappen of het apparaat correct werkt.
Verwijder hier evt. het stuurprogramma (=driver) en installeer het opnieuw, met de originele driver van de Acer-site.

Oh naja dan weet je dat nu:P nee ik heb van de orginele acer site;) de drivers als 1ste geprobeert geen succes en bij apparaatbeheer staat nergens een vraagteken of een uitroepteken me laptop zegt dat hij het prima doet maar ik krijg geen geluiden nergens niet

81265744.png

Laatst bewerkt:
'Mijn' driver nog geprobeerd (zie mijn vorige posting)?

Tijs.

ty voor alle hulp maar ik heb goed nieuws IK HEB HET ZELF GEMAAKT AAAH ik ebn echt SUPER blij ben al zolang aant rotzooien ermee ik deed een travelmate4000 drivers intype @ google en guess what NU DOET ME GELUID HET MOEST DUS DIE DRIVERS omg make my day :x ben echt super blij toch super bedankt met alle hulp heb zelf me broer die veel van pc's afweet gevraagt hij kon het niet maken heb het nu gewoon zelf kunnen doen ben echt trots op mezelf :$:$ tytyty:love::love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan