geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patten

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2003
Hoi,
Een tiental dagen geleden bouwde ik mijn eigen pc met de volgende onderdelen:
Abit NF7-S moederbord, AMD Athlon 2500+processor,Maxtor120Gb met 8Mb cache 7200rpm, Gainward FX 5200 grafische kaart en 2 x 512Mb DDR-geheugen. Nu werkt alles meer dan behoorlijk, op één uitzondering na: ik hoor niks! De onboard-geluidskaart is "enabled" in het bios, de boxen zijn aangesloten en de stekker zit in het stopcontact (ik vermeld dit even omdat ik niet de eerste zou zijn die een apparaat heeft dat weigert te werken omdat het geen stroom krijgt!)
Alle drivers zijn geïnstalleerd (nergens een geel vraag- of uitroepteken in apparaatbeheer).
Wie weet een oplossing, want ik ben momenteel ten einde raad. Nog even vermelden dat ik met Windows XP professional werk.

Patten

Kijk eens in config.scherm bij geluiden en audioapparaten.

Je gaat naar het control panel, performancen and maintenance,dan system tabblad hardware en dan device manager. Nu verwijder je de drivers voor de geluidskaart en laat je de hardware opnieuw detecteren.

Ook dient u er rekening mee te houden dat u speciale Windows XP drivers nodig hebt voor de geluidskaart in Windows XP. Deze staan of op de Windows XP cdrom OF op de website van uw leverancier.

Heb en gebruik je een spdif uitgang voor je speakers? Dan moet je nog in geavanceerde opties voor geluidsinstellingen digital output only aanvinken.

Controleer ook nog voor de zekerheid of je de speakers wel in de uitgang hebt geplugd ipv in de mic ingang.... je zou niet de eerste zijn die dat per ongeluk doet :p

geluidsprobleem opgelost

Hoi iedereen,

Ik wou even vermelden dat mijn probleem opgelost is. Zoals gewoonlijk zijn het de problemen die moeilijkst op te lossen vallen, die de simpelste oplossing hebben. Het probleem was dat het NF7-S moederbord van Abit een on-board, zeskanaalsgeluidskaart heeft, waardoor er 3 speakeringangen zijn. Eén daarvan is gereserveerd voor de subwoofer, de 2 andere resp. voor de 2voorste en de 2 achterste speakers. Nu ben ik in het bezit van een 4.1speakerset waarvan de 4 speakers allemaal in de subwoofer worden geplugd, en die gaat dan de pc in. Het meest logische was volgens mij dus de subwoofer in de daarvoor bestemde ingang te pluggen, met het bekende resultaat: geen geluid. Nu heb ik hem dan maar eens de normale, groene speakerconnector ingeduwd, en ongelooflijk: ik hoor geluid!
Bedankt aan iedereen die met goede suggesties mijn probleem probeerden op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan