geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Hallo helpers,

Ik heb enkele dagen geleden skype geinstalleerd n.a.v. een artikel in de nieuwsbrief van helpmij. Alles gaat goed, ik kan verbinding maken met iemand die ook skype op zijn pc heeft hoor ook het telefoontje rinkelen en dan gaat het mis. Diegene met wie ik dan contact heb kan mij niet horen. Ik kan de tegenpartij wel horen, zowel over de speakers als ook op mijn koptelefoon. Ik dacht dat mijn microfoon stuk was dus heb een nieuw headsetje aangeschaft maar nu lukt het nog niet.
Wat doe ik fout?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast weer mijn hartelijke dank,
Groeten, Margriet
 
Je hebt de microfoon niet toevallig op dempen staan (ik neem even voor het gemak aan dat dit ook werkt voor skype). Kijk even bij je geluidsinstellingen in het configuratiescherm.
 
Hallo Wim, bedankt voor je snelle reactie,
Ik heb gekeken bij de geluidsinstellingen en de laatste 2 opties, te weten front line-in en line in en bij microfoon staat er een vinkje bij dempen.
Ik ga er vanuit dat in ieder geval het vinkje bij microfoon weg moet, maar is dat ook van toepassing bij front-line in en line in?
gr. Margriet
 
Haal ze eens gewoon allemaal weg, als het dan werkt kan je ze één voor één terugzetten. Of dempen uitzetten helpt weet ik namelijk ook niet, maar het is het proberen waard.
 
Ik heb alles geprobeerd en ben iets verder gekomen.
De persoon waarmee ik "skype"hoort mij via zijn koptelefoon dus mijn microfoon werkt, ik hoor hem echter niet via mijn koptelefoon, alleen via de speakers
ik heb de pluggen gecontroleerd en die zitten goed.
Weet je hier nog een oplossing voor?
Gr. Margriet
 
Raar. Waarop heb de je kopteleffon aangesloten op je speakers of achterin je pc.
 
aan de voorkant van de pc, daar zitten de aansluitingen, netjes de kleur van de plug in het gaatje met de zelfde kleur.
 
Ik heb het vermoeden dat je die toch ergens aan moet zetten. Ik zou niet weten waar. Heb je ook de mogelijkheid een hoofdtelefoon in je speakers te stoppen?
 
nee, op de speakers zit geen aansluiting.
Het rare is dat ik op dit ogenblik ook met een koptelefoon op zit, zit naar een serie te kijken, tv kaart in pc!
Werkt perfect, prima geluid, alleen met skype dus niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan