Geen Geluid???

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnlsr

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Onderstaand is de melding van mediaplayer

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ik heb van alles geprobeerd maar ..... ik weet niet meer.

Is je geluidskaart wel goed geinstalleerd? Kijk eens in configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer staat er daar misschien een vraag of uitroepteken?

het is een onboard kaar hoe doe ik dat?

Het is een onboard kaart hoe doe ik dat?

Heb je wel geluid met games ?
Heb je wel geluid bij de Windows opstart ?

Nee ook dat niet alleen een piepje

Nee helaars ook dat niet alleen een piepje

Dan is je geludskaart niet actief / geinstalleerd.

Staat / staan er in apparaatbeheer ergens uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin ?

Download hier een tool om je geluidskaart te laten beschrijven. (Home edition moet je hebben)

Ik heb drivers al geinstalleerd maar helaas

Ik heb een packard bell en heb de drivers al geinstalleerd maar helaas.
Hij geeft aan geen opname of afpeel apparatuur te hebben maar hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen.

Er zijn geen multimedia apparaten geselecteerd

De computer geeft aan dat er geen multimediaapparaten zijn

Download de tool en stel vast welke (onboard) geluidskaart in je systeem zit.

Houdt er vast rekening mee dat je straks wellicht ook je Windows CD rom nodig hebt.

Veld Waarde

Veld Waarde
Apparaatbeschrijving Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller

Dit is de omschrijving van het apparaat

Teneinde een heleboel gezeur te voorkomen:

ga sraks naar apparaatbeheer em verwijder / maak installatie ongedaan van alle "dingen" die genoemd zijn bij geluid.

Start de PC daarna opnieuw op en houdt de volgende CD's bij de hand:

Packard en (H)Bell CD's met stuurprogramma's en Windows CD.

Laatst bewerkt:
De AC97 is een redelijk gewone. Er zijn genoeg drivers te vinden op het W-W-W maar als het goed is, worden die door Packard en (H)Bell meegeleverd (zitten die op de Windows CD)

Advies : verwijder ALLES wat geluid te maken heeft binnen apparaatbeheer en start daarna opnieuw op en volg de (eventuele) instructies op het scherm.

Laatst bewerkt:
helaas ik krijg het niet voor elkaar

Nee ik krijg het gewoon niet voor elkaar

ff een vraagje voor je martijn, heb je wel eens eerder een geluidskaart of b.v een videokaart geinstalleerd?

zo ja ( of nee) leg eens precies uit hoe je het doet

Verder wordt het idd. lastiger.
Ik kan alleen maar herhalen wat al eerder geschreven is :

verwijder alle apparaten die met geluid te maken hebben en start de pc opnieuw op. (zie eerdere posting)

en.......... check idd. even of in het bios het geluid niet op disabled (uitgeschakeld) staat.

geef even je serienummer van je pc , staat achter op pc bij s/n......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan