geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelv

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
100
ik heb mijn comp geformateerd en windows 98 er opnieuw opgezet. nu heb ik geen geluid meer. er ontbreekt een stuurprgramma. Ik heb vanalles geprobeerd, gele vraagtekens verwijderd, maar steeds komt de melding (bij opnieuw installeren van de originele windows 98 cd rom) dat ie het stuurprogrammma niet kan vinden.
Mijn geluidskaart is sb audio pcl 128, hoe kom ik aan de sofware hiervan om deze opnieuw te installeren?
Want is dit misschien het probleem?

Alvast bedankt
 
Via de volgende site: http://us.creative.com/support/downloads/
Dan klik je op Sound Blaster->Others->Sound Blaster PCI 128. Daarna op next. Nu kan je, je windowsversie kiezen en de taal en het type bestand dat je zoekt. Ook al is je windows Nederlands zal je die niet kunnen kiezen. Ik zou Engels kiezen als ik jou was.

Succes.
 
ga naar de site van je geluidskaart en daar kan je de nieuwste drivers downloaden
 
Geplaatst door goldvinger
ga naar de site van je geluidskaart en daar kan je de nieuwste drivers downloaden


rve123 is me al voor zie ik
succes
 
Geplaatst door goldvinger



rve123 is me al voor zie ik
succes
Dat is het voordeel als je zelf gisteren bezig ben geweest met drivers voor mijn geluidskaart. Zelf heb ik ook een Sound Blaster.
 
Geplaatst door rve123
Dan klik je op Sound Blaster->Others->Sound Blaster PCI 128. Daarna op next. Nu kan je, je windowsversie kiezen en de taal en het type bestand dat je zoekt.

2. Sound Blaster PCI128 (Drivers Only - Windows 9x) (4.61 MB)

Succes ermee, het is een fantastisch kaartje wat je hebt. :)
 
ik heb de software van de soundblaster weer geinstalleerd. Maar blijft het gele uitroepteken krijgen en de melding dat er geen stuurprogramma gevonden kan worde. Wat doe ik toch fout?
 
Probeer het even via "autoupdate". Bij mij ging het ook niet goed via die lijst. "Autoupdate" is te vinden boven de tabel.

Succes.
 
Of anders het gele uitroepteken uit apparaatbeheer verwijderen, en de pc opnieuw opstarten.
 
Het lastige is dat de computer waar t om gaat geen internetverbinding heeft, dus autoupdate wordt lastig.
Wanneer ik het gele uitroepteken verwijder, welk apparaattype moet ik dan selecteren?
 
Als je de drivers voor je sound blaster geïnstalleerd hebt kun je naar apparaatbeheer gaan en daar gewoon de apparaten die een geel vraagteken hebben verwijderen.
Dan opnieuw opstarten en de kaart zou nu correct moeten werken.
Dus verwijder ze allemaal maar eens.
 
ja, uitroepteken is weg, hij vraagt niet meer om een stuurprogramma, maar helaas nog steeds geen geluid.(met de boxjes en zo is alles ok)
 
Omdat het uitroepteken weg is mag je even de instellingen controleren.

Het zou kunnen dat de aanwijzingen niet precies overeen komen. Dit komt dan omdat ik Windows XP heb. Ik hoop dat je eruit komt.

Ga naar start->instellingen->configuratiescherm->geluiden en audioapparaturen. Controleer of dempen niet is aangevinkt. Kijk ook hoe het volume staat. Klik nu op de bovenste geavanceerd. Je krijgt nu een aantal geluidsregelaars te zien. Controleer of regeling voor afspelen en wma/mp3 erbij staan. Als deze er niet bijstaan zet je ze erbij via opties->eigenschappen (in dat scherm). Controleer daarna hoe het volume staat en of ze niet staan gedempt.

Nu ben je klaar en kan je proberen muziek te luisteren.

Controleer voor de zekerheid ook even of alle stekkers er goed in zitten (ook achterin de systeemkast). Haal ze er eventueel even uit en doe ze er opnieuw in
 
Helaas, nog steeds geen geluid. Heb de hele geluidprobleemoplosser doorgelopen. In ieder geval bedankt voor jullie aanwijzingen. Mijn laatste optie is alles nog s een keer eraf te halen en het opnieuw te installeren. Of is dit onzin?
 
Loop deze handleiding even stapsgewijs door.
Als je die volgt moet je geluid uit je boxen krijgen.
Zo niet, dat is er inderdaad iets mis gegaan met installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan