Ik sluit mij aan bij de vorige "sprekers" en zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:
klik binnen apparaatbeheer op elke regel met een niet goed werkend device en klik rechts. Kies vervolgens voor "installatie ongedaan maken".
De pc vraagt tussentijds vermoedelijk om een herstart. NIET DOEN! Eerst alle foute apparaten de-installeren.
Vervolgens nog even bij "Software" kijken of er stuurprogjes van Creative staan en zo ja, dan die ook verwijderen.
NU de pc opnieuw opstarten, maar gelijk de opstart onderbreken en in het bios de onboard AC card / chip op disabled zetten. (Check gelijk even of de "losse" kaart op enabled staat)
Bios verlaten met (F10?) -> verlaten en opslaan en de pc laten doorstarten. Er wordt nu nieuwe hardware aangetroffen en de juiste drivers worden geinstalleerd. Mogelijk heb je daarbij de CD van Creative nodig, maar ik verwacht dat als je Windows XP hebt (inc. SP2) dat je die CD niet eens nodig hebt.
Als de installatie vervolgens is voltooid dan zou je de CD van Creative er alsnog in kunnen doen : er worden dan wat extra utilities (m.i. veelal overbodige........) geinstalleerd.