Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

viraj

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Ik heb onlangs een pc en een 5.1 boxjes set( creative inspire T6100 )gekocht. Het probleem is dat er helemaal geen geluid uit de boxjes komt. Ik heb ook windows vista op deze computer ik denk dat het daar aan ligt. Ik kom er gewoon niet helemaal bij het configuratiescherm zegt hij dat alles werkt. Luidsprekers en High Defenition audio apparaat. Ik heb volgens mij alle uitgangen van mijn pc geprobeerd.:p Hij heeft een gele groene en zwarte tulpaansluiting die in de pc moet. Dus waar kan het probleem liggen?

Zijn ook de Vista drivers voor je geluidskaart geinstalleerd?

ja dat denk ik wel hoe kan ik dat controleren?

Als ik mijn mp3 oordopjes aansluit komt daar ook geen geluid uit. Volgens mij is dat geen goed teken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kies voor configuratiescherm=>klassieke weergave=>systeem=>apparaatbeheer en kijk of er in het scherm wat je dan ziet gele uitroeptekens of vraagtekens ziet staan

Kies voor configuratiescherm=>klassieke weergave=>systeem=>apparaatbeheer en kijk of er in het scherm wat je dan ziet gele uitroeptekens of vraagtekens ziet staan

Ik zie dan niets over geluid staan:p stomme vista. Staat alleen wat anders over mijn pc

Oeps dat staat er wel met uitroepteken en al:P

Nu is dus de volgende vraag welke geluidschip of kaart je hebt.
Heb je onboard geluid of een losse geluidskaart e welk type.

Weet je dat niet, download en installeer dan PC Wizard, daar kun je het allemaal terugvinden!

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Ok ik heb dat uitroeptekentje verholpen denk ik. Maar ik zie er alleen High defenition audio apparaat staan.

En over de aansluiting achter in mijn pc gewoon kleur op kleur toch? Maar volgens mij klopt er iets niet:p

En volgens mij is de geluidskaart van realtek daarvoor had ik ook een driver gedownload. Er staat nu wel dat die correct werkt. ;p maar ik hoor alleen niets

Even voor alle zekerheid. Hoe heb je dat uitroepteken weg gekregen, welke realtek chip is het?

Waar kan ik zien wat voor chip het is? Pc wizard zegt alleen maar dat het een high defenition audio controller is. en ik had het gewoon met probleem oplossen gedaan.

Welk moederbord, merk en type hebben we het hier over, of welk merk naam en type bij een complete merk pc.

Het is een medion pc en een hele goeie met duel core en al. Mainboard is moederbord toch? => MSI MS-7255

Wilde eigenlijk weten welke chipset erop zit, en welke audio codecchip, met een serienummer van die PC kan ik er wel achter komen bij Medion, maar die heb ik niet.:cool:

89578-OEM-7214993-05168 is de product key dat bedoelde je toch? ik kan er niet achterkomen wat voor geluidskaart het precies is, hij is in iedergeval van realtek.

Als ik mijn mp3 oordopjes in de L R uitgang steek doen ze het wel gewoon. Kan het dan aan de boxen liggen? of is er dan geen goede aansluiting in me pc?

ja die staat gewoon op 5.1 maar als ik op testen druk hoor ik niets.

89578-OEM-7214993-05168 is de product key dat bedoelde je toch? ik kan er niet achterkomen wat voor geluidskaart het precies is, hij is in iedergeval van realtek.

Nee, het S/N, daarmee kom je verder bij Medion.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan