Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProblemChild

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,

Zoals de titel al zegt, ik heb geen geluid meer. Toen ik mijn PC helemaal opnieuw heb geïnstalleerd bleek dat het geluid het niet meer deed, ik had toen een headset met USB aansluiting erop en die deed het wel. Maar nu de headset de geest heeft gegeven wil ik weer gewoon geluid uit mijn boxen horen vandaar ik mij hier aangemeld heb. Als ik met

Windows Media player een liedje afspeel dan lukt dat niet en krijg ik deze melding;
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ik ben al ongeveer een week bezig met van alles te downloaden enzo maar het mocht niet baten. Heb inmiddels wel begrepen dat Everest gedownload moet worden en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Hier de info van Everest over mijn PC:

Windows Media:
Analog Devices AD1888 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI

Chipset North/South-Birdge:
North Bridge:
Intel Breeds Hill i848P
South Bridge:
[ TRIAL VERSION ] Geen informatie ofzo?

Ik hoop dat ik jullie zo genoeg informatie gegeven heb is dat niet zo dan hoor ik dat wel!

Groeten de man zonder geluid... :evil:

Welkom op Helpmij.:)

Na het installaren van Windows, moet je ook de moederbord drivers installeren. Zo ook je geluidskaart driver en videokaart driver.

Bedankt! Alleen ik snap niet waarom de PC het gewoon doet, ik speel spelletjes enzo zonder dat ik zelf het Moederbord geinstalleerd heb. En qua geluidsdrivers zou ik bij god niet weten welke ik moet hebben en dat geld ook voor mijn moederbord.

Als het een standaard pc is die je compleet hebt gekocht zou je gewoon die cd's mee hebben moeten krijgen. Als je die niet hebt kun je altijd doormiddel van de naam van je moederbord of geluidskaart die je bezit altijd nog de drivers downloaden.:thumb:

Sorry ik kon de CD's niet vinden, ik heb gegoogled en ik ben niks wijzer geworden. Kan iemand mij de sites geven waar ik de juiste drivers kan downloaden voor mijn moederbord, geluidskaart (of onboard geluid ding). Ik heb echt alles afgezocht maar kon niks vinden. Als je mij wilt helpen dan geef ik alle info die jij nodig hebt.

Alvast bedankt :thumb:

Geef om te beginnen eens gewoon naam en typenummer van je moederbord!

Moederbordnaam Asus P4P800S SE
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4267 MB/s
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN

Bedankt voor je super snelle reactie!!!! :eek:

Hij zegt 'Dit systeem voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software. Setup wordt afgesloten' Die patch doet het niet? Ik moet mijn moederbord opnieuw installeren, en wat is een bios?

Eest de chipset drivers installeren, dan opnieuw opstarten, dan de rest!

@Lange Pier zie je wel....

Laatst bewerkt:
Begin met het lezen van dit manual hoe je in de bios de audiochip op enabled zet.

Pak dan eerst deze zip uit in een map en installeer die, reboot en installeer deze, ook eerst uitpakken, dan installeren en weer rebooten.

Ik kom er niet uit :evil: Ik kan goed engels lezen maar al die termen snap ik niet. Kan iemand een samenvatting vinden / geven van hoe je mijn bios audiochip op enabled zet?
Bij voorbaat dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan