Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
104
Hallo allemaal.
Ik zit met een probleem.
Bij een vriend van mij doet zijn geluidskaart het niet (meer).
Hij heeft gewoon windows xp op de computer staan en naar mijn/zijn weten is het geluid het niet meer gaan doen, nadat hij een soort van format had gedaan.
hij wist niet precies meer wat hij had gedaan, maar alles was eraf behalve de documenten.
Hij heeft een HP pavillion dus ik denk aan een recovery die hij gedaan heeft.

Het rare is, dat de geluidskaart zeg maar wel in de lijst staat, en dat hij correct werkt.
Tenminste dat geeft de computer aan.
Als je dan bijvoorbeeld met WMP iets af wilt spelen zegt hij dat er geen geluidskaart aanwezig is. Dit is raar want deze is wel degelijk aanwezig. Als je dan in configuratiescherm naar geluiden en audiapparaten gaat, dan geeft hij de geluidskaart behalve bij het afspelen van het geluid overal aan. Je kan alleen niets selecteren bij standaartapparaten voor het afspelen van geluid.

In eerste instantie dacht ik aan een kapotte geluidskaart. Ik had thuis nog een geluidskaart liggen die ik getest heb en die het bij mij wel deed. Toen deed ik hem in de computer daar en daar bleek hetzelfde probleem te zijn. Weer geen afspeel apparaat. Terwijl de rest het allemaal wel doet.

Eerst dacht ik dat het nog met drivers te maken had dus die heb ik allemaal gedownload, ook via HP, de originele drivers en andere. Maar niets van deze dingen werkt.

Wie o wie weet wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
Martijn
 
Allemaal erg interessant, maarre... Welke Pavillion praten we hier over? (Type)
en onder welk besturingssysteem?

Tijs.
 
Allemaal erg interessant, maarre... Welke Pavillion praten we hier over? (Type)
en onder welk besturingssysteem?

Tijs.

HP Pavilion t690.nl en het besturingssysteem, staat al in het eerste bericht, is Windows XP Home
 
Bedankt voor de reactie.
Maar helaas, hij werkt nog steeds niet, nog steeds kan ik geen standaard apparaat selecteren.
Hij staat weer in het lijstje van apparaten bij systeem==>apparaatbeheer maar hij doet het nog steeds niet.
 
Hij staat als correct geïnstalleerd in Apparaatbeheer, maar hij doet het niet, en je kunt niets aangeven in de Windows Mixer (=Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe).

Is er misschien een eigen mixer of configuratie programma in de driver geïntegreerd waar je wat kunt instellen?

Kijk ook in de BIOS van de computer of daar misschien de geluidskaart beknot is in de mogelijkheden?

Tijs.
 
In de bios wordt volgens mij niets beknot. Want onboard sound staat enabled. Voor de rest kan je niets instellen aan het geluid volgens mij. Maar als ik via start uitvoeren naar sndvol32.exe ga, dan kan ik wel volume instellen,verhogen en alles. En dan staat daar wel bij eigenschappen het apparaat. Maar als ik dan iets wil afspelen dan wordt nog steeds gezegd dat er geen afspeelapparaat is geinstalleerd. Wat dus raar is want ik kan wel geluidsvolume instellen en de geluidskaart veranderen in sndvol32.exe.
 
Misschien de driver-software deïnstalleren en dan weer installeren?

Geef eens de naam en het device-id van de geluidskaart? (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Schrijf even de naam op, en dubbelklik er dan op. Kijk in het tabblad Details, en meldt ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en evt. SUBSYS_XXXX codering die daar staat vermeld?

Tijs.
 
Realtek AC'97 Audio


onderstaande bedoel je dit:
PCI\VEN_8086&DEV_24D5&SUBSYS_80951043&REV_02
PCI\VEN_8086&DEV_24D5&SUBSYS_80951043
PCI\VEN_8086&DEV_24D5&CC_040100
PCI\VEN_8086&DEV_24D5&CC_0401
 
Sorry, ik was een tijdje afwezig.
Ik heb de driver geinstalleerd, maar ook deze werkte niet.
Weet je (of iemand anders) nog iets wat ik zou kunnen proberen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan